Google Analytics 4 och Webbanalys på distans

Lär dig allt behöver om Google Analytics - helt på distans
I den här kursen får du lära dig allt som du egentligen behöver för att skapa affärsvärde med hjälp av Google Analytics. Det är noga utvalt för att nå bästa effekt i analysarbetet och fokuserat på att komma igång snabbt med skarpa analyser. Den här kursen ger dig en kompetent verktygslåda och en god introduktion till att skapa värde med er egen webbdata.
Om ni hört att data är den nya oljan så är det här det enklaste och kanske bästa sättet att själv komma fram till nya affärsdrivande insikter.
Målgrupp
Den som vill ha en praktisk introduktion för hur du egentligen ska använda Google Analytics för att skapa värde för dig och din organisation. Garanterat fritt från diskussioner om detaljer som inte bidrar med funktionell nytta. Det är meningen att du snabbt ska kunna sätta igång utifrån en solid grund med spets där det behövs.
I kursen går vi grundligt igenom följande områden:
Webbanalys och dess mål med fokus på verktyget Google Analytics. Du får också veta hur du med hjälp av tekniker och rapporter kan hitta nytt värde inom din digitala närvaro och framförallt hitta förluster eller läckage i er kundresa.
Några vanliga jobbtitlar som du kan få efter avklarad utbildning är:
- Webbanalytiker
- Marknadsförare
- Digital marknadsförare
- Projektledare
- Managementkonsult
Kommande kursstarter
Varför ska du välja Nordic Tech Institute - Utbildningar på distans?
Distansutbildningar
Kombinera arbete
med studier
Bli certifierad
Kursinnehåll och läroplan
Läroplan
Kursen delas in i flera moment och tillhörande delmoment. Tillhörande varje moment finns det uppgifter att lösa, quiz att testa dina kunskaper på och en uppsjö med instuderingsmaterial.
Kursen nyttjar i huvudsak dessa medel för utlärning:
- Inläsningsmaterial
- Videomaterial
- Bildförklaringar
- Övningsuppgifter
- Mallar
- Quiz
- Certifieringstest
Del 1: Webbanalys och Google Analytics
- Vad är webbanalys?
- Att ställa rätt frågor
- Att ta fram KPIer och sätta upp mål
- Google Analytics - Introduktion
- Google Analytics - Standardrapporter
- Google Analytics - Datakvalité
- Google Analytics - Segment
- Google Analytics - Custom reports
- Google Analytics - Ecommerce Tracking
Del 2: Andra verktyg
- Annons-analytics & utvärdering av digitala marknadsföringskampanjer
- Kontextuell analys
Del 3: Hur du presenterar din data
- Data driven mindset och presentation av data
- Plugins och Hemliga tricks
Kursledare
Jesper Petersson
Kursledaren Jesper Peter har med sina 10 år inom digital försäljning och analys en gedigen kunskap av de tekniker och verktyg som krävs för att skapa framgångsrika analys och digitala strategier. Med en grundlig erfarenhet inom telekom, e-handel och utbildning har han arbetat med företag såsom Telenor, Pfizer och Tobii. Han också också varit en uppskattad föreläsare och kursansvarig på Berghs School of Communication, Hyper Island och Södertörns Högskola.
Examen & Intyg
I slutet av kursen får du möjligheten att certifiera dig. Certifikat kräver godkänt genomfört test. Detta görs online och du får svar direkt om du är godkänd. Testet kan du göra så många gånger som du behöver för att bli godkänd. Certifieringen är 100% valfri.
Kostnader
Kursen i Google Analytics och webbanalys på distans kostar 4995 kr (inkl. moms) och du har sedan obegränsad tillgång till kursen för alltid!
Du kan betala kursen med Klarna, Swish och faktura.
Vi erbjuder dessutom delbetalning i samarbete med Klarna.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Jag tyckte att kursen var jättebra, bra med text och visningar, och att man kunde komma enkelt i kontakt med den kursansvariga. Dessutom toppen att man har tillgång till kursen ...
Tusen tack för en spännande kurs! Jag ser redan nu nyttan av den och kan lättare följa våra analyser.
Väldigt lärorik och enkel att förstå, mycket bra kurs!