Varumärkes- och affärsstrategi

Längd
8 veckor
Pris
37 500 SEK inkl. moms
Nästa startdatum
16 september, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Distans
Språk
Svenska
Längd
8 veckor
Pris
37 500 SEK inkl. moms
Nästa startdatum
16 september, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Distans
Språk
Svenska
Vill du veta mer?

Varumärkes- och affärsstrategi

Berghs School of Communication
  • Fokus på framtida varumärket
  • Vision och varumärkeslöfte
  • Plan som omfattar hela verksamheten

Tycker du att det är svårt att få gehör för att alla i din organisation behöver tänka varumärke idag och se till helheten och inte bara sin del av affären? Eller vill du snabbt göra en förflyttning av varumärket för att kunna möta nya behov och beteenden men vet inte riktigt hur? Då är det här en kurs för dig!

Kursens innehåll

Kursen har utvecklats för att gå igenom grunderna i modern varumärkesutveckling. Målet är att ge dig insikter och färdigheter att gå vidare på egen hand med ert eget varumärke eller som en bättre beställare av större varumärkesarbeten.

Kursen omfattar åtta veckor och följer de steg som krävs för att göra ett gediget varumärkesarbete idag. Fokus är på det önskade framtida varumärket och hur det behöver samordna och styra verksamhetens strategier för att lyckas i en snabbrörlig och komplex verklighet. Vi varvar teori med eget arbete i case genom hela utbildningen och har stark betoning på vad som krävs för att få praktiskt genomslag i verkligheten.

Målsättningen är att göra varumärkesarbeten som är så enkla som möjligt – men inte enklare. Då tappar de sin styrkraft.

Det här får du

  • Insikter om hur varumärken fungerar och ett ramverk för varumärkestänkande som tydliggör kopplingen till affärsstrategin
  • Tillgång till en beprövad arbetsprocess för varumärkesutveckling
  • Arbeta med nulägesanalys och förstå vad som behöver finnas med i en sådan och hur mycket – eller lite – nulägesanalys som krävs i olika situationer och sammanhang
  • Ta fram en vision som ger riktning och ett tydligt syfte för varumärket och som är början på berättelsen om vad varumärket är och vart det är på väg
  • Kunskap om centrala beståndsdelar i ett varumärkeslöfte och möjlighet att arbeta genom och diskutera ett case och få feedback på det
  • Arbeta fram en enkel integrerad varumärkesplan för genomförande i hela verksamheten inklusive t ex produkt-och tjänsteutveckling, HR och i hela kundresan. Insikter om vad som krävs för att lyckas ta fram en bra sådan plan
  • Diskutera olika sätt att engagera organisationen och få gehör och genomslag för varumärkestänkande i verksamheten

Vem är kursen för?

Kursen passar för dig som vill lära dig mer om varumärkesutveckling och hur det hänger ihop med företagets övergripande strategiska ramverk. Du kan vara en kommunikatör i ledande befattning eller en senior kommunikatör som vill bidra till att skapa ännu mer värde i företaget. Du kan också komma från HR eller ett helt annat håll i verksamheten och vill lära dig mer om modernt varumärkesbyggande.

Praktisk information

SpråkSvenskaPlatsStartFredag 19 juliSlutFredag 19 juli

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Kursansvarig

Åsa Myrdal Bratt

Fristående varumärkeskonsult, Myrdal Bratt Partners.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du har minst fem års erfarenhet av arbete med affärs- och marknadsstrategiska frågor. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida), i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
37 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
30 000 kronor

Övrig information

För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera, mikrofon och möjlighet att använda Zoom) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till onlineplattformen Canvas.

Arbetet med case görs i mindre grupper.

Kursdatum

Kursstart online måndag 16/9 kl 13.00-15.00 Måndagar: gemensam uppföljning kl 14:00-15:00 fr o m andra kursveckan. Kursavslut online måndag 11/11 kl 13.00-15.00.

Däremellan läser du kursen via vår lärplattform Canvas och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna under veckan enligt schemalagd inlämning.

Egna studietimmar

ca 10 timmar per vecka
För mer information om Varumärkes- och affärsstrategi, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Kommande kursstarter

1 tillgängligt startdatum

16 september, 2024

  • Distans
  • Distans
  • Svenska

Intresseanmälan

Gör en intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Varumärkes- och affärsstrategi

  Få mer information via mejl

  Inte bindande

  Kostnadsfritt


reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Highlights