Strategisk marknadsföring

Berghs School of Communication
Sammanfattning
Kurser
Stockholm
36 timmar
44 375 SEK inkl. moms
Svenska
Startdatum: 2023-03-23 - Stockholm
Berghs School of Communication

Strategisk marknadsföring

  • Marknadsföring
  • Varumärkesstrategi
  • Kommunikations­strategi

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper inom varumärkes- och kommunikations­strategi. Du får verktyg som hjälper dig att arbeta mer strategiskt för att skapa starka varumärken samt planera för aktiviteter och kommunikationsinsatser som stärker verksamheten och erbjudandet.

Om kursen

Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets/organisationens marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta strategiskt med varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation. Du lär dig teorier och begrepp, verktyg och modeller samt praktiska arbetsmetoder.

Under kursens gång väljer du en fördjupningsuppgift kopplad till såväl företagets/organisationens utmaningar som kursens innehåll. Du får handledning under kursens gång och redovisar dina erfarenheter i samband med kursavslut.

På kursen varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Efter avslutad kurs har du kunskaper för att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens löfte, positionering, mål och vision.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
44 375 kronor

Studieavgift exkl. moms
35 500 kronor

Övrig information

OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

Kursdatum

Torsdagar 23/3, 30/3, 20/4, 27/4, 4/5 samt 11/5 kl 09:00-16:00.

Egna studietimmar

ca 15

Kursansvarig

Geta Kroon, kreativ strateg, Kroon & Nordlinder / Workshops i varumärkesutveckling.

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Varumärkesstrategi och -löfte
  • Verktyg och modeller för omvärldsanalys
  • Positionering
  • Vision, syfte och vägledande principer
  • Segmentering och funktionella målgrupper
  • Kommunikations­strategi
  • Konceptutveckling
  • Integrerad kommunikation

Berghs School of Communication

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Tel: 08-587 550 00
Fax 08-587 550 10
www.berghs.se


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in