Lokförare - Forum

2007-05-06 23:45   Charlotte
Hej! Någon som har bra aning på vilka böcker man behöver köpa för att bli lokförare? Och om de finns att köpa någonstans i närheten av helsingborg? Tacksam för svar! mvh C

Ang: Lokförare
2007-05-07 09:17   HG
Hej! Ett bra tips om att bli lokförare. Sök i Norge hos NSB (Norska Statsbanerna), så får du lön under utbildningen också!!! Gå in på deras hemsida och klicka dig fram www.nsb.no MVH HG

Ang: Lokförare
2007-05-08 19:08   vera
Men om man utbildar sig i Norge får man väl inte köra i sverige?? Och jag kunde då inte hitta på sidan du rekomenderade.... är jag trög lr??

Ang: Lokförare
2007-05-25 23:59   JK
Hej! Är den här frågan fortfarande aktuell? Hur som helst, följande sida om "Lokomotivførerutdanning" tryanderror-klickade jag mig fram till. www.jernbaneverket.no/jobb/Norsk_jernbaneskole/Lokforerutdanning/ . Fast det står något om att studenten själv får betala något som jag inte kan översätta under Økonomi nästan längst ner på sidan. Mvh / Jan

Ang: Lokförare
2007-10-05 10:42   Håkan
Hej. Jag jobbar som Lokförare i Sverige. I mitten av November börjar jag min utbildning i Norge och det verkar vara bra mycket tuffare an jag trott. Böcker behöver man inte köpa, har du kommit med så får du de böcker du behöver där. p.s En rolig sak dom har i Norge är tjänsteklocka och tjänstesolglasögon. Ha de.

Ang: Lokförare
2007-10-06 18:59   lokis
I malmö får vi oxå tjänste klocka, så det så!

RE: Lokförare
2019-05-18 20:59   Manjinder kaur

Hej jag är intreserad av lokförare utbildning


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in