Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC - Forum

2012-11-29 03:11   JB
Hejsan, Jag har bott i Los Angeles relativt länge nu och jag jobbar och reser mycket. Jag är 21 år gammal och jag bor i West Hollywood i LA. Det lägenhets komplexet jag bor i har både pool, gym och grill mm. Jag har kollat runt här en del och detta komplexet är det finaste i detta området med det bästa läget. Jag har kryp avstånd från de största klubbarna och resturangerna på santa monica blvd och nära till allt. Busshållsplatsen som tar dig ner till SMC ligger precis utanför. Här bor en del svenska studenter i detta komplexet också, dom delar lägenhet precis som jag vill göra. Hyran är rätt dyr här men man får vad man betalar för och allt handlar om location här, därför måste man nästan göra som alla andra i detta komplex och vara två. Jag vill i alla fall ha en rumskompis att dela min lägenhet med, blir rätt onödigt att ha en tom lägenhet emellanåt när man aldrig är hemma haha! Sen så jobbar jag emellanåt som promoter så det är relativt bra att bo nära utelivet :) West Hollywood är en utav de stads delar i hela usa som har lägst kriminalitet och hög puls på utelivet. Jag söker någon som är relativt ordningsam och som har lite humor och helst ska du vara social. Något som du måste vara är dock gay vänlig, då jag är en kille som är gay. Jag bryr mig inte om du är tjej eller kille, så länge du är gay vänlig :) Skriv din mailadress för mer info och så hoppas jag på att få ett mail från min framtida nya rumskamrat, som man kan få prata lite svenska med haha :)

RE: Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC
2012-12-05 02:16   :D
Hej:) Jag är en tjej på 21 år som just nu bor på plaza i Santa Monica med fem tjejer. Till nästa termin ska en del av tjejerna hem och vi andra splittras pga att alla vill bo på olika ställen!. Och jag vill bo i hollywood, närmare alla uteställen och ja allt. :) Så jag letar någon att dela boende med nästa termin. Jag kommer åka till Sverige över jul och komma tillbaka i januari någon gång nästa år, har inte bokat min biljett än. Hör av dig till min mail.. Du kan även adda mig på fb om du hellre vill prata där. känns kanske lättare! (Madeleine Olshagen)

RE: Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC
2013-01-02 16:34   Dee
Heej! Jag ska flytta till LA i januari för att plugga på SMC och jag har fortfarande inte hittat roomie/någonstans att bo! Hör av dig till min mail om du är intresserad och fortfarande söker roomie

RE: Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC
2013-01-07 14:10   G

HEJ !! jag undrar bara om du fortfarande söker en roomate ? mvh Gilda


RE: Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC
2013-01-08 18:48   Pauline

Hej, Såg vad du skrev om att du letar roomie. Jag och min roomie ska flytta från år gamla lägenhet till världens finaste complex i West Hollywood och letar 2 personer som vill dela lägenhet med oss (en 2-bed apartment). Hyran kommer ligga runt 5000 kronor. Gym, caterad brunch på lördagar och mycket annat fint ingår. Hör av dig om du är intresserad. / Pauline :) Pauline.Langbo@gmail.com


RE: Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC
2013-01-10 22:18   Frida

Hejsan!

Vi är tre tjejer som letar efter en roomie som kan bo med oss i vår stora fina 2 bedroom 2 bathroom på park la brea i west hollywood. Läget är helt perfekt. Nära till allt och bussen till skolan går smidigt, även nära till alla roliga restauranger och nattlivet i hollywood.

Om någon är intresserad så eposta mig på fia_linden@hotmail.com


RE: Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC
2013-01-16 15:38   michelle

hej!

letar du fortfarande efter roomies? Jag och min roomie jag bor med nu vill jatte garna flytta in pa the palazzo. Vi skulle flytta in med tva andra tjejer men nu ar det inte sakert att dem vill flytta in dar. complexet ar perfekt! hor av dig till min mail michawatts@yahoo.com asap!!


RE: Vill ha rumskompis i LA, till personer som ska studera på SMC
2014-08-18 14:16   shille
Hej! Är roomie erbjudandet fortfarande tillgänligt?

Skriv gärna till mig shiillee@hotmail.com

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in