Studera på IED i Milano - Forum

2007-04-17 19:07   emma d
Hej, undrar om det finns fler som ska plugga design i Milano. Har inte hittat boende än (börjar först i september) men skulle vilja hitta en (eller fler) svensk(ar) att dela lägenhet med. Eller bara lära känna fler som ska dit vore kul! kram, Emma

Ang: Studera på IED i Milano
2007-04-22 14:05   rebecca
Hej Emma! Jag ska också ner till IED i milano i oktober och studera. Jag har ännu inte börjat titta efter bonde men ska väll börja snarast. Men maila gärna mig så kan vi hålla kontakt och kanske hjälpa varnadra eller liknande. mvh/ rebecca

Ang: Studera på IED i Milano
2007-04-23 21:46   helena
Hej! Jag vill jättegärna söka till IED i Milano, Fashion Design, den 3-åriga linjen, problemet är bara ekonomin. Ni som ska gå utbildningen, hur mycket har ni sparat ihop till avresan? Sedan har jag lite svårt att förstå detta med merkostnadslånen: Får man hela merkostnadslånet i ett enda belopp som täcker hela kursavgiften, eller får man merkostnadslånet i samband med utbetalningen av vanliga CSN:et? SNÄLLA SVAR???

Ang: Studera på IED i Milano
2007-07-11 11:59   Olivia
Hej! Men skolan börjar ju först i Oktober? Jag ska ner och läsa Fashion Marketing,och söker folk att dela boende med. Hur har du tänkt att bo osv? Du kan väl maila mig eller adda mig på msn: Ses i Milano!

Ang: Studera på IED i Milano
2007-07-11 12:02   Olivia Secher
Hej! Jag skulle jättegärna vilja prata lite mer med dig,alltid kul att få snacka lite med andra svenskar som ska ner. Jag har ännu inte hittat ett definitivt boende,så adda mig på msn:oliviasecher2hotmail.com Hörs snart!/ Olivia

Milano
2007-07-20 08:44   Anni
Hej! Jag heter Anni å jag letar efter andra som ska till Milano för att plugga eller jobba! Är alltid skoj att lära känna andra svenskar som ska dit! Hör av er till min mail om ni har lust! anni98@msn.com

ang. Milano
2007-07-23 15:54   Tina
Hej! Jag ska också till Milan i oktober och vill gärna prata med fler som ska dit. Har inte fixat något boende än. Jag ska studera design, tre år. Mail mig: tinahelgesson@hotmail.com

hej emma
2007-07-24 09:54   siri
hej! jag skall oxå ner till milano plugga på IED fast nästa år men ja tänkte dock åka ner denna sep och jobba ett år innan så jag är oxå behov av en rumskambrat! hör av dej t mej via mail! Mvh Siri

hej olivia
2007-07-24 09:57   siri
hej! jag skall oxå ner till milano plugga på IED fast nästa år men ja tänkte dock åka ner denna sep och jobba ett år innan så jag är oxå behov av en rumskambrat! hör av dej t mej via mail! Mvh Siri

Interior design Milano 1år
2007-07-25 20:39   Päivi
Hej! Jag har sökt genom Im-education till Interior design kursen på IED design och har kommit in preliminärt...vad det nu betyder. Är det någon annan som åker samtidigt så hör hemskt gärna av er. Såg att någon hade en fråga on detta med merkostandslån och sådant- fattar heller inte mkt av det- klarar man sig med pengarna tro? Hör av er! //Päivi

glömde adressen: nemonorp@hotmail.com
2007-07-25 20:45   päivi
nemonorp@hotmail.com

hej päivi
2007-08-05 17:17   Malin
Hejsan! Jag har också sökt interior design kursen på ied milano genom im. stod att jag också kom in preliminärt men jag är lite orolig. Har skickat in allt de frågat om plus betalat 15 000.dem verkar vara lite sega på att skicka svar. Tror att alla som söker kommer in,det var någon på blueberry som sa det.Ska bli riktigt spännande men också lite läskigt att åka ner själv.Har du fixat boende och så än? Ska åka ner i oktober för att kolla läget och se hur det finns med boende i området runt skolan.// Malin

plugga i milano
2007-08-16 17:11   Anna
Hej, Jag ska också till Milano i höst, men ska inte läsa design utan italienska. Vill gärna få kontakt med andra som ska dit. Maila mig gärna! /Anna

IED
2007-08-21 18:20   Johanna
Hej=) Jag läste här på studentum att du ska plugga på IED i Milano nästa år? Jag funderar nämnligen på att söka in, och det vore skoj att ha kontakt med någon som också ska ner. Vad ska du söka in till? Jag funderar på Fashion Marketing, men helst skulle jag vilja läsa Fashion Communications, men den utbildningen finns bara på italienska=/ kram!

boende milano
2007-09-20 12:30   päivi
Hej! Är du redan i Milano el när ska du dit? Hur har det gått med boendet, hittat något? Jag ska dit i Januari för att plugga inredning, delar gärna boende under ett år, söker förfullt, så hör av dig om vi ska slå ihop oss, ha det gott! //Päivi

RE: Studera på IED i Milano
2008-02-04 00:05   Yannick
Jag ska åka ner i Oktober nu detta året, och skulle gärna vilja ha kontakt med ngon mer som ska ner och som kanske vill leta boende ihop. Annars någon som har tips på vart man kan leta?

RE: Ekonomiutbildning grundkurs
2008-02-17 21:30   darwina
Hej Lena, Vi kan erbjuda kundanpassade ekonomiutbildningar. Utifrån ert behov och deltagarnas förkunskaper tar vi fram ett utbildningsförslag.Vi har genomfört många kundanpassade ekonomiutbildningar till olika målgrupper och fått ett mycket positivt gensvar. Vår målsättning är alltid att deltagarna omedelbart efter utbildningen skall kunna omsätta sina nya kunskaper i praktiken. Vi arbetar därför mycket med anpassade övningar och exempel. Kontakta mig på 031-29 50 70 för mer information. Gå också in på vår hemsida för att läsa mer: www.taurusekonomi.se. Hälsningar Michael Andersson, Taurus Ekonomiutbildning

RE: Studera på IED i Milano
2008-02-17 21:43   darwina
Jag ska också studera i Milano på IED,nu i oktober. Jag har börjat titta efter bostad men inte riktigt hittat nåt fast än. Jag letar fortfarande efter en rumskamrat eller flera! Hör gärna av er, så kan vi prata mer! Min mejladress: darwina.slioa@hotmail.com /Darwina

RE: Studera på IED i Milano
2008-05-20 19:01   Acke
hej yannick! jag hade tänkt att börja på ied i milano nu under hösten med. känner mig helt så ensam och vilse att jag inte känner nån som oxå ska ner dit.. blev sjukt glad att jag hittade till denna sida :) adda gärna mig på msn: eaarth_@hotmail.com /acke

RE: Studera på IED i Milano
2008-05-20 22:30   hg
Hej. jag kan hjälpa dig, bor i Milano. pluggar på ied, just nu studerar jag för fullt så har ej tid, men vi hörs snart. nemonorp@hotmail.com

RE: Studera på IED i Milano
2008-05-21 20:50   Yannick
Hej! Jag ska plugga i Milano till hösten! Skall plugga Graphic Design och skall redan nästa månad åka ner och leta lägenhet. Jag skulle också vilja ha någon att dela med ifall det finns möjlighet, så har du, Emma, kanske msn så kan man snacka där? MVH Yannick

RE: Studera på IED i Milano
2008-12-23 17:30   Yannick
Hej Emma! Jag har bott i Milano ett tag, och känner några svenskar där nere som jag tror gärna skulle vilja hjälpa dig med boende och liknande. Du kan ju höra av dig till mig ifall du vill så kan jag hjälpa dig! Du når mig enklast genom min mail: Yannick.lagher@gmail.com

RE: RE: Studera på IED i Milano
2009-02-01 14:16   nAISM
Hej, Jag ska åka till Milano i höst 09 och plugga på IED och letar efter resekamrat och någon att dela boende med. Någon som går på den skolan som kan berätta lite? Jag hade tänk o läsa till Fashion stylist! Kom gärna med tips och förslag :) eller adda mig på MSN: riahi_nasim@hotmail.com //N.

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-01 17:22   Yannick
Hej! Jag har varit nere i Milano och bott där en sväng samt studerat på IED i Milano, hör av dig till mig ifall du vill ha hjälp med boende! MVH Yannick

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-02 09:17   Nasim
Hej Yannik! Ja skulle va jätte snällt om jag kunde få lite vägledning, vill du adda mig på msn? riahi_nasim@hotmail.com undrar var du läste? om skolan är bra... hur man hittar lgh och roomies osv. hörs!

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-02 14:44   darwina
Hej! Jag pluggar Fashion Stylist på IED. Så om du har några frågor så kan du gärna mejla mig. Darwina.slioa@hotmail.com /Darwina

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-03 10:11   Yannick
Man får merkostnadslånet inbkat med bidragen, så du får tp som en klumpsumma två gånger under ett läsår som du får förvalta som du själv vill.

RE: RE: Studera på IED i Milano
2009-02-03 16:01   Nasim
Hej, Jag adda dig på msn, vi hörs där :)

RE: RE: Studera på IED i Milano
2009-02-04 09:52   Sofia
Jag ar intresserad av att plugga Interior Design till Hosten i Milano. Nagon med erfarenhet som vill beratta lite om vad som galler? Tack!!

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-04 10:13   Nasim
Hej, Jag är inte intresserad av den utbildningen, men intresserad av att ha resesällskap :) har du msn och vll adda gör det! riahi_nasim@hotmail.com

RE: RE: Studera på IED i Milano
2009-02-04 17:35   Nasim
Hej, Söker du även resesällskap så kanske jag ska åka ner dit, kan man leta boende och så tillsammans! adda mig på msn: riahi_nasim@hotmail.com

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-06 09:54   nemonorp
hej. jag har gått å går fortfarande den utbildningen, berättar gärna. ciao

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-06 11:40   Sofia
Okey pronomen! Speak it out...vad tycker du om Milano och utbildningen?

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-06 12:56   Nasim
Hej, Jag hör gärna om utbildningen. Men jag har hittat en utbildning i Barcelona som passar mig väldigt bra :) adda mig gärna på msn ändå! riahi_nasim@hotmail.com

RE: RE: Studera på IED i Milano
2009-02-09 00:14   Jordii
Hej. Jag är också intresserad av att plugga fashion stylist på IED i milano =). Hade också tänkt mig hösten 09. Skulle vara kul att ha kontakt med svenskar innan man åker. Adda mig på msn så kan vi snacka mer där! jordanos.embaye@hotmail.com

RE: Studera på IED i Milano
2009-02-17 11:57   acky
pluggar nu fashion design .. för er som undrar om utbuildningen och behöver vägledning eller något sådant kan adda mig på msn ... eaarth_@hotmail.com xoxo fashion hoe acky

RE: RE: Studera på IED i Milano
2009-03-21 11:44   Iman
Hej, jag har precis fatt reda pa att ja kommit in pa Fashion Stylist pa IED och borjar dar nu till hosten. Kul att de verkar vara lite fler som ska ga dar. Har bara hort bra om skolan och utbildningen, aven om det papekats att det ar mycket "sloare" an i Swe. Precis som allt annat i Italien och runt medelhavet ar. Om nan av er ska plugga dar i host el redan gar dar far ni garna maila mig el adda pa msn om ni vill snacka. Iman Abbas iman_555@hotmail.com

RE: RE: RE: Studera på IED i Milano
2009-03-25 12:58   Micha
Hej! Är det någon som skall studera i höst på IED i barcelona? Själv kommer jag att åka iväg i höst och skall börja studera på fashion design kursen. Är det någon som har varit där eller skall dit som kan ge mig lite tips på vägen och så söker jag roomies etc! Maila mig gärna till adressen michaelaflander@hotmail.com Micha

RE: Studera på IED i Milano
2011-06-02 13:48   Sanna

Hej,

Jag har precis fått reda på att jag kommit in på IED / Fashion Design till hösten. Någon med tips om boende eller vart i staden man ska bo ?

/ Sanna
sannalinneaeriksson@hotmail.com


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in