Spanska i Barcelona - Forum

2007-10-14 13:18   Martin
Hej! Martin heter jag, 21 ar, Goteborg - befinner mig just nu i Barcelona dar jag varit i drygt en manad. Pluggar spanska pa Kingsbrook uppe i Gracia. Hade nagon naiv tanke - nar jag kom hit - att spanskan skulle vara latt att lara sig efter tre ars plugg pa hogstadiet, som - visade det sig - inte lag sa latent i bakhuvudet som jag trodde. Det gar langsamt framat - typ ett steg fram, tva tillbaks. Forbannat irriterande att vara en snubbe som kan uttrycka sig hyffsat intelligent pa svenska, for att har finna sig i att vara mer eller mindre tunghaftad. Pluggar och pluggar och pluggar och pratar sa ofta jag kan (inte for att nagon direkt forstar, men anda...) men det gar forbannat langsamt. Hursom, till fragan; finns det mojligtivs nagon svensk darute, som ocksa befinner sig i Bcn, vars spanska faktiskt har kommit en aningen langre bit pa vagen an min (till att faktiskt f o r s t a anvandandet av konjunktiv), eller nagon annan som kanner samma forlamning som jag infor spanskan och skulle behova ngn att bolla grammatiken med, som kanner for att offra ngn timma da och da over en kaffe med ett sprakligt miffo som mig? ;-) Kanner att det skulle vara betydligt lattare att overfora spanskan till svenska, istallet for till engelska vilket blir fallet pa skolan. Hor av er isf; nitramon@hotmail.com //M

Ang: Spanska i Barcelona
2007-10-18 15:35   Frida
Hej hej! Frida heter jag och ska ner till barcelona och plugga i januari! Just nu håller jag och en kompis på att leta boende i barcelona, så jag tänkte kolla med dig om du vet hur man får tag på något bra och billigt boende där! Hjälper du oss med detta, så lovar jag att jag ska ta en kaffe med dig och prata spanska:)Snällt va?:P Hör av dig!

Ang, ang:spanska i barcelona
2007-10-29 19:35   Martin
Haha! Oerhort. Ga in pa loquo.com, eller - om ni kanner for att punga ut for en agency - roomming.com. Lycka till!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in