Santa Barbara el San diego - Forum

2008-01-20 16:23   Maja
Hej! Jag funderar starkt på att plugga i Santa Barbara eller San Diego hösten 2008. Är tjej, 21 år. Grejen är den att jag vill åka med någon som har samma planer som jag själv. Tycker det är drygt och tråkigt att resa ensam. Jag har tänkt Santa Barbara city college eller San Diego state university och bo på campus i studentlägenheter typ. Jag har tänkt läsa ekonomi eller engelska, fast inget bestämt. Jag vill uppleva campuslivet med fest, umgänge, sol bad och plugg. är du intresserad? Skriv:) Mvh/Maja

Ang: Santa Barbara el San diego
2008-01-23 08:12   Helene
hej jag går i liknande planer och funderar på att åka till San Diego hösten 2008 eller våren 2009. Jag snackar gärna med dig och spånar lite framochtillbaka. Du kan väl maila så pratar vi mer. Tycker också att det vore kul att resa med någon. Kram Helene

Ang: Santa Barbara el San diego
2008-01-23 08:20   Helene Arvidsson
hej maja jag går i likanande tankar och tänker åka till hösten 2008 senast våren 2009. Har bestämt mig för att det är San Diego jag vill plugga i och har någotsånär hum om vad jag vill läsa. Du kan väl maila mig på helenea85yahoo.se så pratar vi mer. Vore jättesoft att åka med någon man bekantat sig med sedan innan. Är det någon annan med liknande plnaner som vill maila är ni självklart välkomna att göra det också!

RE: Santa Barbara el San diego
2008-02-13 09:19   Johan
Hej! Även jag har planerat att plugga i San Diego till hösten. Är det så att ni har bestämt er för att åka så hör av er på johanhammarberg@hotmail.com. Mvh, Johan

RE: Santa Barbara el San diego
2008-02-13 09:21   Johan
Hej! Även jag har planerat att plugga i San Diego till hösten. Är det så att ni har bestämt er för att åka så hör av er på johanhammarberg@hotmail.com. Mvh, Johan

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-02 01:25   Hasse
Hej! Jag har även planerat att plugga vidare i USA dock blir det i Santa barbara city college (sbcc). Skulle uppskatta att hitta någon som man dela boende med redan nu! Maila mig på hal.hasse@hotmail.com. mvh Hasse

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-09 11:49   Alexander
Hey:) Jag och ochså tänkt åka till Santa Barbara och Sbcc nu till hösten. Det vore grymt kul att hitta några roliga människor som ochså ska dit. Kanske eventuellt hitta några man kan hyra ett hus eller lägenhet med, det vore bra att ha det fixat innan man åker. Adda mig på alexander.stake@hotmail.com.

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-10 23:37   Johan
Tjena =) Hade också tänkt åka till santa barbara och SBCC nu till hösten. Det vore som sagt perfekt att hitta nåra andra sköna personer som också ska dit. Adda mig, eller maila, på johan.hornell@hotmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-14 10:11   Mandy
post Hej alla läkarsökanden till Wroclaw! Jag studerar mitt 3dje år,läkarutbildningen i Wroclaw,Polen. Om det är någon som vill ha lite tips o länkar till mäklare som kan hjälpa er här i Wroclaw med boendet,är det bara att skriva till min mail så svarar jag :) Mandy.Wroclaw@gmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-14 16:21   ErikH
Hej! Jag har också planer på att åka till santa barbara eller san diego till hösten. Jag undrar hur gamla ni är som tänkte åka jag är rädd att jag kommer vara mycket äldre än alla jag är 26 år. Mvh Erik

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-15 15:42   Jessica
Hej hej! Även jag funderar på att plugga ett halvår i Santa Barbara nu till hösten. Hade varit kul att höra med andra som ska dit! hör gärna av er på: jessica_johnson@passagen.se

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-15 22:17   phille
Jag och en kompis tänkte dra till San Diego till hösten för plugga minst ett år och sen se vart det tar oss. Vi har precis börjat kika på allting med visum osv. Nån som har några bra råd? Jag kan råda er om att vill ni spara pengar fixa allting själv och använd er inte av agent. Det är oftast dyrt och i längden onödigt. Doch förenklar dem allt men de kan vara värt lite krångel och spara ett antal tusen.

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-18 19:31   jess
Hej, jag känner samma problem, jag kommer vara 25 när jag åker och tillhör förmodligen också de äldre. Men det går nog ändå bra! Mvh Jessica

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-19 11:55   Johanna
Hej! Jag har tänkt åka till San Diego för att plugga till våren 09. Skulle vara kul att prata med någon som planerar samma sak! Maila gärna på johanna.nordenstrom@hotmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-19 21:12   niklas
Hej alla. Har också bokat santa barbara till hösten -08. Var där borta och hälsade på en kompis nu i höstas och det var gymt kul. Hur långt har ni kommit mer era bokningar? /niklas. kursinal44@hotmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-20 11:25   Johan Hammarberg
Hej Maja! Jag har kommit in på UCSD och kommer läsa lite blandade ekonomi kurser. Har du bestämt dig för skola och tidpunkt än? Du får gärna höra av dig på mail om du vill ha framtida kontakt ang. skola etc. Johanhammarberg@hotmail.com Johan_L_84@hotmail.com Mvh, Johan

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-21 21:11   Skaris
Ska studera vid SBCC nu till hösten. Är i princip klar med min ansökan och är preliminärt antagen till skolan. Någon som vet nåt praktiskt boende i Santa Barbara eller som eventuellt är intresserad av en rumskamrat att dela boende med. Hör i så fall gärna av er till skaris_ois@hotmail.com eller skriv här! //Tobias

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-25 17:51   Skaris
Jag funderar starkt på att välja Verano Courtyards. Verkar som ett mycket bra boende. Någon som har varit där förut eller har lite "inside" information om boendet? //Tobias

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-25 23:21   Alexander
Hey. Jag heter Alexander och är 20 år gammal. Har tänkt som så många andra här att plugga på SBCC till hösten. Mer specifikt ska jag plugga International Business. Jag tycker inte Verano Coutyards verkar särskillt bra. Jag kommer istället välja Isla Vista som ligger fint beläget nära stranden och är Santa Barbara's festområde nr 1 med en massa studenter från både UCSB och SBCC. Jag är intresserad av att hitta någon att dela boende med och fixa det innan jag åker eftersom jag har hört att det ska va jobbigt att fixa bra boende på kort tid när man väl är där nede. Msn är alexander.stake@hotmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-26 08:44   Johan84
Hej Erik! Jag ska läsa på UCSD till hösten. Har du bestämt dig för var och vad du ska läsa? Jag är 24. Hör gärna av dig! Mvh, Johan johanhammarberg@hotmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-26 12:41   Skaris
Tjenare Alexander! Jag är 18 år och ska också studera på SBCC nu till hösten. Att hitta en rumskompis innan avfärd hade ju varit guld värt! Jag har inte kollat så mycket på Isla Vista, men är öppen för förslag. Ligger det i närheten av SBCC och har bra kommunikationsmöjligheter? //Tobias P.S. Såg att du addat mig på msn. Kan ju snacka mer där annars.

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-26 18:51   Alexander
Ja det hade det verkligen varit. Visserigen åker man ju ner dit för att träffa nya människor men det hade varit kul att ha med sig någon som var i liknande situation:) Isla Vista ligger centralt beläget alldeles vid stranden och det är där de flesta studenterna bor (både från SBCC och UCSB). Isla Vista ligger pararellt med skolan längs stranden men det är dock inte särskillt nära. Det är riktigt bra kommunikationsmöjligheter och 20 min med buss till skolan. Det är ochså det största festområdet i Santa Barbara och jag har hört att om man vill uppleva det amerikanska college-livet så ska man bo där:) Vi hörs på msn.

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-26 20:57   Niklas
tjena tobias. Isla vista ligger inte speciellt nära sbcc. Åkte från state street till isla vista några gången och det tog ca 20 minuter. från state street till skolan är det ytterligare några minuter. men finns säkert direkt bussar. Är själv inte säker än vart jag skall bo men tror inte det blir isla vista. /niklas kursinal44@hotmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-27 12:47   Skaris
Låter ju riktigt bra ändå! Får kolla runt lite på deras hemsida eller liknande. Yes, vi hörs på msn Alex. Niklas, ska du också studera på SBCC eller annat? //Tobias

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-27 13:09   Fia
Är också osäker på Isla Vista. Har faktiskt hört att bussförbindelserna därifrån till SBCC är rätt kassa - att man bör ha tillgång till bil. Och jag föredrar nog att "pendla" till IV på helgerna för att festa framför att bo mitt i partysmeten 24/7, glömma bort mina studier och mista CSN-lånet... Helst av allt skulle jag vilja dela lägenhet med någon/några Downtown - en lägenhet med gång/cykelavstånd till SBCC, restauranger, shopping och strand. Om ni går i liknande tankar får ni jättegärna höra av er! sofiawiker@hotmail.com

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-27 18:04   niklas
Festerna i isla vista är världsklass:)

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-28 19:22   Alexander
Hm, jag har hört att dom ska vara bra eftersom det är så många SBCC studenter som bor där. jag vill mest bo där för att det är så nära till party på helgerna samt att det ligger vid stranden. Det plus att man kommer så nära in på collegelivet eftersom det är så många studenter som bor i Isla Vista. Självklart ska man jo sköta studierna och inte festa varje dag Fia, helt rätt:) Ah vi får höras mer Tobias.

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-29 18:21   emil
Tja, kul att höra att det är så många som skall till SB nu till hösten, jag är själv en av dem (SBCC). Hade tänkt styra upp boendet redan nu, självkart hade det varit nice att komma i kontakt med folk som är intresserade av att dela lägenhet/rum i Isla Vista, men Mesa och Downtown funkar ju. Jag hade tänkt mig Breakpointe eller Chimney Sweep men är självklart intresserad av allt! Om ni vill lägga till mig på facebook heter jag Emil Lärke Bredung och min mail är mongo_emil87@gmail.com Ha det bra så ses vi i SB!

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-29 18:30   emil
oj! det blev lite fel med mailen där, mongo_emil87@hotmail.com är den rätta!

RE: Santa Barbara el San diego
2008-03-31 23:14   Skaris
Tjenare Emil! Håller också på att leta boende och skulle vara kul att kanske diskutera lite över msn. Adda mig gärna: skaris_ois@hotmail.com //Tobias

RE: Santa Barbara el San diego
2008-05-12 17:16   Tina
Hej Helene. Mitt namn är Tina och jag är 23 år. Jag är sugen på att åka till San diego i höst, inte för att plugga dock, utan för att hitta ett jobb i några månader. Skulle vara kul att få kontakt med någon som också ska åka dit. Hör gärna av dig!! Tina Norberg

RE: Santa Barbara el San diego
2008-05-14 10:56   Sussi
Måste man inte har arbetstillstånd för att kunna söka jobb i USA? Det har jag för mig att man måste, det går nog inte att bara åka dit och söka jobb... om man inte är beredd på att bli upptäckt och ta ev konsekvenser av det. Det är inte samma där som i Europa, där man som svensk bara kan åka och söka jobb på plats...

RE: Santa Barbara el San diego
2008-05-21 11:25   Mysan
Heej! jag letar efter någon eller några att dela hus/lägenhet med i san diego! Jag tänkte åka till hösten, och stanna ett bra tag! mest för att jobba men man vet ju aldrig vad livet har att erbjuda. mejla mig om ni är på! myrsmurfen_89@hotmail.com / My

RE: Santa Barbara el San diego
2008-05-21 15:49   Mysan
Heej Tina! Jag vill åka till san diego för att jobba och vill hitta någon att dela lägenhet/hus med. Om du fortfarande ska dit hade du kankse kunnat mejla mig eller någon annan som också ska dit för den delen! Myrsmurfen_89@hotmail.com //My

RE: Santa Barbara el San diego
2008-09-08 20:04   Tjena
Hej Maja Jag är en tjej på 20 år som också är väldigt intresserad av att plugga i kalifornien. Jag vill studera Arkitektur och är beredd att nå mina mål utomlands. Vill verkligen ut och upptäcka världen och det skulle vara väldigt roligt att ha någon att åka med.. Du kan väl adda mig på aydan-87@hotmail.com

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in