Paris VT 2008 - Forum

2007-08-26 01:11   Sabby
Tja! Ska plugga i Paris nu till våren ( Sorbonne) och söker därför någon/några att dela lägenhet med. Hör av er om ni är intresserade ev. hittat något :) BIZ / Sabby lulu_757_75@hotmail.com

Ang: Paris VT 2008
2007-10-05 21:47   Elin
Bonjour! Jag heter Elin och ska börja läsa franska i Paris till våren också! Är i full gång och letar efter lägenheter men helt lätt är det inte..... Skulle gärna vilja dela nån lägenhet! Just nu bor jag i Göteborg där jag pluggar. Var kommer du ifrån? Kram Elin

paris lgh
2007-10-07 22:23   Mia
hej Elin! Jag har en lägenhet i Paris som jag bor i. Det är en tvàa pà 33 kvadrat som ligger vid metro port de Cligancourt. Kanske kommer jag jobba i Sverige fràn 1 januari och dà kan det bli aktuellt att hyra ut. Inget är sâkert ännu. Jag kan genast varna er fôr att priserna här är rätt höga. Jag kommer ta minst 600 euro annars gàr det back. Lycka till! Mia

Ang: Paris VT 2008
2007-10-09 17:01   Mia
Hej! Mitt namn är Mia Fogelberg. Jag råkade se ditt meddelande här på forumet ang en lägenhet i Paris. Till hösten 09 så söker jag en lägenhet att hyra för några månader. Är det aktuellt? Mvh Mia

Paris VT 2008
2007-10-22 20:34   Ebba
Hej, jag heter Ebba och jag ska läsa franska på sorbonne och behöver nånstans att bo under en termin. Är det nån som har något att hyra ut eller någon som vill hyra ihop?

Dela boende
2007-11-05 11:17   Joanna
Hej Ebba! Såg att du redan fått en massa svar men skriver endå. Söker precis som de andra någon att dela boende med från slutet av janari då min kompis flyttar ut. Är en 19 årig mode design student och bor i 15 arr i en lägenhet på 28 m2. Som är är belägen 15 min gång avstånd från Tour Eiffel.Hyran blir ca 500 euro (inkl.el+vatten) Är du intresserad mejla:joannabrittberg@hotmail.com

Uthyres Rum i Paris 2008
2007-11-16 15:46   Mia la parisienne ;)
post Hej Mia F! Fick inte jobbet i Sverige sà istället för att hyra ut hela lägenhetenh funderar jag pà att hyra ut ett rumm fràn januari /februari 2008. Pris 350euro inkl avgifter, el, tvättmaskin, internet, telefon(utlandssamtal ok men ej till mobiler!). Om du eller nàgon annan trevlig och rökfri person är intresserad hör av er pà mail mijer@spray.se. Lägenheten ligger nâra Montmartre och världens största antikmarknad i St-Ouen, Metro Porte de clignancourt, linje 4. Jag är en konst och kulturintresserad tjej pà 29àr. Gemensamt kök och bad , fullt môblerat. Vänliga hälsningar Mia

Paris 2008
2007-11-21 09:04   Anita Elgemark
Hej! Mitt namn är Anita och jag läser till Psykolog i Uppsala. Ska ta en utbytestermin i Paris mellan slutet av januari och slutet av maj 2008 och letar boende. Hyr du fortfarande ut ditt rum/lägenhet? Alla alternativ är av intresse. Vänlig hälsning Anita

Intresserad av rummet
2007-12-30 20:16   Kim
Hej! Finns rummet fortfarande kvar för uthyrning hyr jag det väldigt gärna från och med mitten av januari. Jag är 21 år, från Malmö och ska läsa nybörjarfranska på Sorbonne. Är också väldigt inresserad av konst, kultur och fotografi. Hör jättegärna av dig till min mail om det är aktuellt; kim.wall@telia.com!

RE: Paris VT 2008
2011-01-18 11:12   elin
post

Jag e en 23årig svensk tjej som inte kan ett ord franska men har en fransk pojkvän, som bor och studerar i Paris hos sina föräldrar.
Jag e hemskt sugen på att åka o bo med honom o lära mej franska. Det e en dröm.
Men vet inte vart jag ska börja? Känns så omöjligt, Jag har inget direkt sparkonto.
Bor i England för tillfället o jobbar på American Express. Men skulle som sagt kunna tänka mej att packa ihop och flytta till Paris i slutet utav sommaren (2011)o börja studerra franska. Vill inte ta lån. Finns det något bigrag man kan söka? O hur gör man? Måste kunna hjälpa till med hyran o kunna äta och kostar det att gå i skolan med? Tacksam för all hjälp!!! Min email: e.palsdottir@gmail.com
Tror ni att detta e möjligt? Behöver hjälp! Kram Elin


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in