Dela lägenhet i Paris i vår? - Forum

2007-12-03 11:44   Elin
Hej! Jag är en 22 årig tjej som vill ner till Paris i slutet på februari 2008, på obestämd tid, minst ett halvår, för att förbättra franskan och skriva klart projekt. Letar efter någon att dela lägenhet med. Letar efter boende för tillfället. Hör gärna av dig. //Elin

Bonjour!!
2007-12-05 03:46   Nathalie
Hej tjejen!hoppas att allt e v'l med dig. Mitt namn är Nathalie, 24år gammal och för tillfället jobbar i Norge för att tjäna ihop pengar för ev kunna bo i paris ett tag.Annars har jag nog bott föör länge i Stockholm och har pluggat franska men vill bli bättre på det.men hör av dig mer om det är nåt särskilt du undrar-- ha det bra//nathy

Dela lägenhet
2007-12-06 05:40   Pao
Hej! Jag är en tjej från Sverige som är i Paris just nu och pluggar. För tillfället bor jag i en 1a med stort kök tillsammans med 2 tjejer till. De åker dessvärre hem i slutet av December så jag söker någon att dela lägenheten med. Den ligger på Champs Elysées och hyran är på 500 euro per person och månad. Hör av dig om du är intresserad. Hälsningar Pauline pau_a_87@hotmail.com

Paris i jaunuari
2007-12-28 21:27   Maria
Hej, jag ska plugga i paris i vår och åker dit i slutet av januari och söker också nån att dela lägenhet med. hör gärna av dig till mig. miamarialo@gmail.com

Dela lägenhet i paris i vår
2007-12-28 21:55   Maria
Hej, jag ska också till paris och kommer ner runt den 17e januari och söker någon/några att dela lägenhet med ett halvår. Hör gärna av er till mig. hälsning Maria miamarialo@gmail.com

dela lägenhet
2007-12-30 20:09   Kim
Hej! Jag ska också till Paris i vår, för att studera franska vid Sorbonne som nybörjare. Är 20 år, tjej och vill väldigt gärna dela lägenhet med någon! Hör gärna av er till kim.wall@telia.com så fort som möjligt, jag kommer åka till Paris i mitten av januari.

Ang: Dela lägenhet i Paris i vår?
2007-12-31 12:57   sofia egerström
Hej jag är en 20-årig svensk tjej som ska ner till Paris för att jobba, och jag hade tänkt stanna mellan 7jan-18 mars så det är inte under lång tid. Antar att du förmodligen ska ta vårkursen på Sorbonne, det gjorde jag förra året. Om du inte hittar någon att dela med under en längre tid (för jag antar att du hellre delar med någon som är kvar lite längre) så finns mitt erbjudande i alla fall. mvh Sofia Egerström

dela lägenhet
2008-01-02 01:08   Elina
Hejsan! Jag har oxå tänkt åka till Paris i februari och lära mig franska. Ska stanna i minst 4 mån. Behöver självklart boende och vet inte riktigt hur man ska gå till väga. Jag är 24 och från Sthlm. Hör gärna av er om ni har tips eller råd. elinaemilia@yahoo.com

Ang. dela lägenhet i vår
2008-01-02 12:56   Kim
Hej Sofia, jag är jätteintresserad av att dela lägenhet med dig under den tiden du stannar. Framförallt känns det viktigt för mig att ha någonstans att ta vägen när jag kommer ned till Paris i början. Kan vi höras via mail istället och prata lite mer? kicki2007@hotmail.com. Det är vårkursen jag ska ta ja, och ditt erbjudande låter perfekt för de första månaderna. Kan jag flytta in i mitten av januari? Hör jättegärna av dig till min mail!

Paris
2008-01-02 22:22   Tessan
Hej jag ska till paris nu den 4 januari och plugga franska. Jag är också från stockholm men bor i malmö. Vad kul om du kommer i februari då kan vi ju träffas? hör gärna av dig min email är tessan.johansson86@hotmail.com

Dela lägenhet i Paris?
2008-01-06 15:08   madelene
Hej! Jag söker någon som vill dela lägenhet i Paris med mig. Har planerat att resa i slutet av Mars och kommer att stanna i minst tre månader. I Paris kommer jag att läsa franska och praktisera hos en designer. Jag är 23 år gammal och bor för närvarande i Sthlm. Hör väldigt gärna av er till mig. /Madelene

franskakurs?
2008-01-06 15:52   karolina
hej! jag undrar bara hur du gick tillväga ang utbildningen vid sorbnonne.jag ska läsa franska nybörjare intensivkurs men vet inte vilket universitet jag ska välja.åker nu i mitten av jan.maila mig gärna!

paris!
2008-01-07 18:51   karin
hej hej alla tjejer som ska till paris!nu är det så att jag också planerar att åka till paris! och jag ska också dit nån gång nu i februari!!!jag behöver eventuellt lite pengar innan och skulle vilja jobba i norge precis som du nathalie gör... är det någon som vill dela lägenhet med mig eller nåt?jag är öppen för alla slags förslag. hade också tänkt jobba där nere, är det nån som har förslag på hur man skaffar ett jobb i paris? ha det bra och hör gärna av er!!! min mail är karinareskoug@hotmail.com

Har hittat boende i paris
2008-01-10 14:40   sanna
Hej! Jag är jätte intreserad av att bo med någon i paris nu till våren. Jag är 19 år och bor i göteborg och har har letet lägenheter via internet och vänner som redan är där nere. Nu har jag 4 stycken på gång men tjejen jag skulle bo med kan inte längre. Någon som är intreserad av att dela??? Min tanke var att åka ner 1-4 mars och stanna tills sista juni. Jag har ett jobb på en restaurang där nere. Hör jätte gärna av er! tandtrollet88@hotmail.com

Ang: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-01-12 04:51   kristin
hejsan! jag är 19 år o kmr från gnosjö(litet ställe i småland) jag ska ner till paris den 21januari och stanna tills jag tröttnar! hör av er via mejl om ni är sugna på att träffas över en fika elr liknande!

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-02-03 00:18   YAS
Saluuut!! Jag e en 21 årig tjej fr sthlm, jag har tänkt åka ner till paris o söka jobb...vet inte hur länge jag stannar...finns det ngn som vill hänga på eller ngn som vill dela lght?? hehe hör av er vazyyyy // email: habibti_no1@pray.se // Yasmina

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-02-06 19:26   Filippa
Hej! Jag är 20 år, kommer från sthlm, bor nu i Båstad/Torekov och ska åka till Paris nästa vecka och läsa på sorbonne i 4 mån. Är oorganiserat ute i sista sekunden men undrar om det är någon som vill dela lägenhet eller som har en lägenhet och behöver en rumskamrat. Hör gärna av er till mig på f_jedeur_palmgren@hotmail.com

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-02-06 20:04   Filippa
Hej! Jag är 20 år, kommer från sthlm, bor nu i Båstad/Torekov och ska åka till Paris nästa vecka och läsa på sorbonne i 4 mån. Är oorganiserat ute i sista sekunden men undrar om det är någon som vill dela lägenhet eller som har en lägenhet och behöver en rumskamrat. Hör gärna av er till mig på f_jedeur_palmgren@hotmail.com

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-02-10 13:33   sabina
hej Elin! Jag heter Sabina och jag ska åka till Paris i i början av nästa år också för att bli bättra på min franska Jag behöver någon att dela lägenhet med har du intresset kan du ju mejla mig på Sabinas_w@hotmail.com

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-02-10 13:51   sabina
Jag heter Sabina och jag ska åka till Paris i i början av nästa år för att bli bättra på min franska Jag behöver någon att dela lägenhet med har du intresset kan du ju mejla mig på Sabinas_w@hotmail.com

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-02-10 16:21   sabina
Hej Jag heter Sabina och bor i Stockholm jag ska åka till Paris i början på nästa år och jag söker någon/några att dela en lägenhet med Hör av dig Sabinas_w@hotmail.com

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-05-05 21:52   hampus
Bonjour à tous! Jag heter Hampus, bor i uppsala och har lite planer på att åka ner till paris HT08 och plugga franska, eventuellt på sorbonne. Jag tar gärna emot förslag på hur man skulle kunna göra med boende där nere, om man kanske skulle kunna ordna något tillsammans!? Är öppen för alla förslag, så tveka inte att mejla!! hampus.rein@gmail.com

RE: Dela lägenhet i Paris i vår?
2008-05-22 09:11   Kim
Hej, Terminen är snart slut och jag flyttar hem till Sverige den 11e juni. Min nyvarande lägenhet är då tillgänglig för inflyttning. Rymlig (ca 18-20 kvm), komfortabel och parisiskt mysig med toalett, badkar och liten kokvrå. Ligger väldigt centralt, 5 meter från metron (2 olika linjer) vid Gare de Lyon och hyran är bara 450 euro + ca. 30 euro elektricitet. Har trivts jättebra och tycker det är synd att detta fynd ska gå till spillo, så om någon är intresserad kontakta mig så fort som möjligt! Mvh Kim, kicki2007@hotmail.com

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in