boende Lyon - Forum

2007-01-16 18:04   isabella
Hej! Har tänkt att åka till Lyon och plugga franska från och med den 1 februari. Har haft lite problem med att ordna boende och undrar om det är någon som har några tips. är tacksam för allt. //isabella

Ang: boende Lyon
2007-01-21 20:51   Lyon
Hejhej! Utifrån vad jag har hört från bekanta som pluggar i lyon nu så är det smidigast at fixa boende på plats. Det finns annonser med familjer som kan ta emot studenter. Själv ska jag ner till lyon och plugga i slutet av mars! Kanske ses vi!

Ang: boende Lyon
2007-02-01 11:42   Elin
Hejhej! Jag ska också plugga franska i lyon! Åker ner i slutet av mars och kursen börjar i april. Jag har fixat boende genom språkpunkten. Hör med dom! Jag gillar att ha allt fixat när jag kommer ner nämligen. Bor hos en kompis första dagarna och sedan i en familj. Vart ska ni plugga? Vilken skola? Bara två månader kvar :)

Ang: boende Lyon
2007-02-01 15:26   ärtan
Jag var nere i Lyon och pluggade franska på alliance francaise förra våren. DÅ bodde jag på André Allix - ett studentresidens. Billigare kan man inte bo - kostade ca 1500kr/månad. Standarden var inte så bra - man fick dela 20 pers på ett halvtaskigt kök och fyra duschar och tre toaletter. Men man lär känna vänliga människor från hela världen! Har aldrig haft så kul som jag hade där! Dessutom ligger residenset 20 min upp från centrum där luften är frächare( det är tacksamt mitt i sommarhettan) Så om du vill bo billigt, lära känna vänliga människor och inte är så känslig för dålig comfort är det ett hett tips! Men boka inte genom skolan - det blir dyrare då. lycka till!

Ang: boende Lyon
2007-02-06 08:46   Elin
Hejhej! Asså du har varit nere i lyon? Roligt! Kan du inte berätta mer? Vad ska man tänka på? Hur var det? osv. Ha det toppen!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in