Boende i Paris - Forum

2008-10-09 13:53   Chris
Hej! Jag heter Chris, är 20 år gammal och ska åka till Paris i 6 veckor under våren 2009. Jag letar boende och eventuellt någon att dela lägenhet med. Jag har redan varit i PAris i år och pluggat på France langue, franska för nybörjare och ska nu avsluta min kurs. Kan knappt vänta, Paris är helt underbart!! Om det låter intressant, hör gärna av er! Vänligen Chris

RE: Boende i Paris
2008-10-14 10:49   Chris Efraimsson
Hej Andreas! JA men vad kul! France langue är en skola som ligger nära victor hugo i 16e distriktet. De anser att kommunication är det bästa sättet att lära sig språket så lektionerna går ut mycket på att prata och diskutera med varandra, vilket bara är kul! Till skillnad från Sorbonne så kan du välja exakt hur många veckor du vill gå på skolan. Du kan även förlänga tiden när du är där, om du känner att du vill fortsätta. Det är lite dyrare än sorbonne, men klart värt det. Du får mycket hjälp och har möjligheten att utöver lektionerna gå på egna oral lessons för att förbättra ditt uttal. Jag var nybörjare vilket gjorde det omöjligt för mig att söka till Sorbonne, men nu är jag bara glad att jag gick på france langue. En bra skola med roliga och iderika lärare! Du kanske vet att det är dyrt i Paris. Det är betydligt lättare att dela lägenhet med någon. Om du har lust så kan vi leta tillsammans. Det finns flera sidor på internet; parisexperten.se, pap.fr, fusac.fr, svenskakyrkan.se mm. Var bor du någonstans. Om du komemr från Stockholm skulle vi kunna ta någon fika och snacka ihop oss lite? Ha det/ Chris

RE: Boende i Paris
2009-01-15 01:41   irjana
hey boys! jag ska plugga i paris mellan februari och maj och letar efter ett par sköna roomies. har läst på lite och konstaterat att ju fler desto bättre. cirka fyra stycken som delar på en lägenhet verkar vara grejen. då kan man få en schysst lägenhet med bra läge och hyran blir automatiskt lägre då man delar på den. intresserade? hör av er till min mail! ha det fint! irjana

RE: Boende i Paris
2009-01-15 01:54   irjana
ps. emailen lyder: irjanafilipovic@hotmail.com skriv dit för jag kommer nog inte hänga här så mycket.

RE: RE: Boende i Paris
2009-03-05 01:03   emelie
hallo! jag flyttar ner till paris i april och skulle också gärna dela lägenhet med någon eller några.. jag har tänkt mig att studera men vet inte riktigt vart än.. zappe_500@hotmail.com adda eller mejla! :) kram emelie!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in