Visa yrkesutbildningar.se som: Mobil
Sammanfattning
Yrkesutbildning
Göteborg, Malmö, Stockholm
4 dagar
Deltid
Icke studiemedelsberättigad

Digital Marketing

digital marketingDigital marketing

I dagens digitala klimat behöver företag ha kunskap i digital marknadsföring och dess arbetssätt för att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå. IHM Digital Marketing är ett program skapat av ledande branschaktörer. Du får konkreta verktyg för att öka företagets digitala närvaro och ta kommunikationen hela vägen från strategi till konvertering och optimering.

DAG 1: PLANERING & ARBETSSÄTT
Under dag 1 lägger vi ut spelplanen för digital marknadsföring och går igenom dess grundkomponenter. Du lär dig vilka delar det digitala ekosystemet innehåller, hur de hänger ihop och vilka synergieffekter som kanalerna kan generera. Vi går igenom vikten av att jobba med ett agilt arbetssätt och vilka effekter det har på arbetsprocessen, budget och resultat. 

Ur innehållet:

  • Det digitala ekosystemet
  • Mål & KPI:er
  • Agilt förhållningssätt

DAG 2: IMPLEMENTERING & VERKTYG
Dag 2 konkretiserar vi det digitala landskapet och dess centrala aktiviteter. Vi skapar förståelse för vikten av att arbeta med såväl de organiska som betalda kanalerna, och börjar gå igenom de relevanta komponenter och verktyg som finns inom digital marknadsföring med syfte att skapa förståelse för samt praktisk kunskap inom de olika delarna. Ur innehållet:

  • Sökordsoptimering (SEO)
  • Content Marketing
  • Sökordsannonsering
  • Displayannonsering

DAG 3: IMPLEMENTERING & VERKTYG (forts)

Den tredje dagen fortsätter vi den teoretiska och praktiska genomgången av centrala digitala aktiviteter. Du lär dig hur sociala medier kan användas till att driva konvertering och hur man praktiskt genomför relevanta aktiviteter i respektive kanal. 

  • Social Media Advertising (SMA)
  • Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube
  • Email Marketing
  • Remarketing
  • Konverteringsoptimering

DAG 4: STRATEGI & UTVÄRDERING
Den fjärde och avslutande dagen fokuserar vi på hur man ser till att strategiskt planera för samt följa upp, analysera och agera på de digitala aktiviteter vi gått igenom under Dag 2 och 3. Du lär dig hur man praktiskt använder de ledande analysverktygen, vad som är relevant att mäta, samt hur man utvärderar en besökares beteende. Vi går även kundresans olika steg och hur man ser till att nå kunden genom hela resan. 

Ur innehållet:

  • Analys och mätning
  • Kundresan
  • Digital strategi
  • Kravställning & process mot digitala leverantörer

Kostnader

21 700 kr exkl moms

27 125 kr inkl moms

IHM Business School Diplomutbildningar

IHM Business School Diplomutbildningar

IHM Business School

Välkommen till IHM – affärsskolan för framgång. Här finns kompetensutveckling under hela din karriär; från korta kurser när du behöver uppdatering, till lite längre program för spetskompetens. Här finns också vår erkända examen, Marknadsekonom DIHM, som fungerat som språngbräda i...


Läs mer om IHM Business School Diplomutbildningar och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Digital Marketing

 Få mer information via mail

 Ickebindande

 Kostnadsfritt

Hitta till utbildaren

IHM Business School Diplomutbildningar



Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från yrkesutbildningar.se
Logga in