
Om utbildningen
Vill du öka innovationsförmågan i ditt företag? Detta är kursen för dig som vill lära dig skapa nya affärer med innovation. I utbildningen får du metoder och praktiska verktyg för att skapa den struktur och kultur som krävs för att öka innovationsförmågan i företag och team.
RESULTAT EFTER UTBILDNINGEN
Kursen har designats för att ge dig praktisk kunskap om det senaste inom metodik, facilitering, verktyg och teknik i syfte att ni ska få ut mer av ert arbete med innovation. För att lyckas med innovation krävs idéer, problem och uthållighet. Det finns bara en som avgör om ni lyckats, era kunder, det är de som bedömer era innovationer, ingen annan! Det finns inget slut – innovation innebär ständig förändring och att hela tiden leverera ökat värde.
I denna kurs upplever du hur det är att vara mitt i denna ständiga förändring. Du ges möjligheter att hela tiden arbeta framåt, med effektiva verktyg, som leder dig själv och din organisation mot verkliga effekter som består.
Så ansöker du
KURSMOMENT
Utbildningen är uppbyggd på 5 heldagar
DAG 1: INNOVATIONSKULTUR OCH INTRAPENÖRSKAP
- Behandla andra så att de delar nästa idé
- Kreativt geni och diversifierade team
- Ambidextert ledarskap och flöde av idéer
- Bryt mot regler och gör saker du inte borde
- Nyskapande, lärande eller effektivt helt olika situationer
- Mätning och styrning med fokus på beteende
- Formulera utmaningen som skall mötas
- Grunderna i användarcentrerat innovationsarbete med Design Thinking
DAG 2: ATT KÄNNA FÖR OCH FÖRSTÅ ANVÄNDARNA
- Utforska utmaningen med användarnas ögon
- Fånga beteenden, problem, mål och behov från användarna
- Intervjua användare och studera verkliga situationer
- Träd in i användarens situation, skapa empati och beskriv användarresan
- Träffa experter och skapa förståelse för trender på marknaden
- Utveckla personas som förkroppsligar det du lärt dig om dem
- Skapa en utmanande kreativ frågeställning för en persona
DAG 3: VISIONERNA OCH IDÉERNA SOM KOMMER ÄLSKAS
- Skapa idéer genom att nyttja flera olika delar av hjärnan
- Visualisera, kombinera, förvåna och angrip från olika vinklar
- Låna från andra och utmana med nya digitala möjliggörare
- Använd trigger frågor som andra besvarat
- Skapa ett värdeerbjudande riktat direkt till din persona
- Motivera och pitcha din lösning så att det känns
DAG 4: LYSSNA OCH FÖRSTÅ REAKTIONER FRÅN PROTOTYPER
- Måla upp en storyboard som skapar liv i lösningen
- Bygg modeller och vidga synen av lösningen
- Skapa en Mockup där lösningen presenteras för användarna
- Skapa ett rollspel för att iscensätta möjliga framtida scenarios
- Validera era vagaste antaganden som är kritiska för framgång
- Samla det användarna har gillat, ogillat, sagt och bidragit med för en förbättring av värdeerbjudandet
DAG 5: SKALA UPP OCH VÄXLA UPP FÖRÄNDRINGEN
- Skapa en pris- och leveransmodell utefter unika konkurrensfördelar
- Planera lansering med hjälp av organisation och nödvändigt förändringsarbete för att skapa utväxling
- Håll förändringen i liv, detta är er start på något nytt!
Kostnader
29.000 kr (exkl. moms)
Utbildningens slutliga pris kan komma att förändras i kassan beroende på eventuella rabatter, moms och anmälningsavgifter.
IHM Affärsutveckling

IHM Kompetensutveckling anpassar utbildningar för arbetslivet
Oavsett om du som privatperson investerar i en utbildning, eller gör det på företagets vägnar – ska ny kunskap löna sig (och ge dig mer tillbaka). Det är själva poängen med en investering och därför kommer vårt utbud med: Våra...