Kommande starter
Om utbildningen

Lär dig metoder och arbetssätt för hur marknads- och säljfunktionen kan driva försäljning genom effektiv påverkan.
För dig som vill utveckla din förmåga att styra och leda marknads- och säljfunktionens gemensamma påverkansinsatser. IHM Sales & Marketing Management riktar sig till dig som har, eller siktar på en ledande roll inom företagets marknads- och/eller försäljningsfunktion. En befattningsnivå som förutsätter en djup förståelse för hur mänsklig påverkan fungerar, och för hur arbetet inom marknads- och säljfunktionen måste utformas för att åstadkomma försäljning från period till period.
Efter utbildningen
- En helhetssyn på arbetet som krävs inom marknads- och försäljningsfunktionen för att takta försäljningen under verksamhetsåret.
- En djup kunskap om de teorier och tekniker för mänsklig påverkan som är grunden för de kommunikations- och försäljningseffekter som marknads- och säljfunktionen kan åstadkomma.
- Kunskap om logiken i medie- och försäljningskanaler.
- Att leda och styra verksamhetsprocessen som genererar efterfrågan på företagets utbud och kunna hantera avvikelser i förhållande till förväntad prestation.
- Färdighet att identifiera, analysera och utvärdera de taktiska beslut kring påverkansinsatser som fattas inom ramen för de uppdrag, resurser och mål som tilldelats marknads- och försäljningsfunktionen.
- Kunskap om de juridiska och etiska överväganden som är nödvändiga i arbetet med mänsklig påverkan.
- Utbildningens läranderesultat ingår som tre delkvalifikationer på SeQF 6 nivå i studiegången mot Marknadsekonom DIHM.
Examen & Intyg
Certifikat IHM Business School.
Sales & Marketing Management kan läsas som fristående certifikat eller som del av examen Marknadsekonom DIHM.
Kostnader
Utbildningsavgift:
För företagsfinansiering: 64 900kr exkl. moms
För privatfinansiering: 64 900kr inkl. moms
Anmälningsavgift: 2 500ke exkl. moms
Intresseanmälan

IHM Kompetensutveckling anpassar utbildningar för arbetslivet
Oavsett om du som privatperson investerar i en utbildning, eller gör det på företagets vägnar – ska ny kunskap löna sig (och ge dig mer tillbaka). Det är själva poängen med en investering och därför kommer vårt utbud med: Våra...