Visa yrkesutbildningar.se som: Mobil

Certifierad Receptionist

Academy Online
Sammanfattning
Yrkesutbildning
Distans
Valfri studietakt men om heltid ca 8 veckor
Heltid/deltid
Icke studiemedelsberättigad
10 175 SEK inkl. moms
Startdatum: När du vill - Distans
Sista ansökan: Alltid öppet
Receptionist

Certifierad Receptionist

Vill du bli den bästa receptionisten på marknaden? Eller är du redan en men vill finjustera dina kunskaper?

I utbildningen till Certifierad Receptionist kommer vi att ge dig rätt verktyg för att stå ut bland andra på marknaden.

I dagens företagsvärld så behöver bemötandet och omhändertagandet av kunder vara snabbt och effektivt och framför allt ärligt. Det kallas kundmedvetenhet.

Denna utbildning kommer lära dig att vara just alla dessa saker som krävs av dagens receptionister. Att jobba som receptionist är ett varierande yrke. Vissa företag har mängder med samtal och besökare varje dag medan andra har ett lugnare tempo. Företagen har ibland en renodlad receptionisttjänst men ganska ofta ingår fler arbetsuppgifter. Så som att ha ordning på konferensbokningar och beställa varor. Se till att hålla ordning på gemensamma utrymmen. Ibland ingår även enklare administrationsarbete. Så vill man ha ett omväxlande arbete och träffa många olika människor under sin arbetsdag så är detta rätt yrke.

Är följande punkter du?

• Serviceminded

• Kundmedveten

• Beredd att göra det lilla ”extra.”

• Alert

• Professionell?

• Glad och därmed glädjespridare?

• Hantera lite omständliga situationer som ibland kan uppstå

• Problemlösare

Då ska du söka denna utbildning som kommer ge dig rätt verktyg för att bli den bästa receptionisten på marknaden.

Kursplan:

Efter kursens utförande kommer du att vara väl informerad om bemötande och agerande i samtliga situationer som kan uppstå på arbetsplatsen under dagen. Du ska hela tiden kunna hantera alla former av kundbemötande med ett lugn och ett leende.

Du kommer att kunna hantera kunder som är glada och pratiga, ledsna, arga, sura, ja alla former av olika kunder som existerar på ett företag.

Din målsättning ska vara att ha en nöjd kund då detta gynnar din arbetsplats. Vidare så ska du kunna hantera dina medarbetares önskan om eventuell hjälp och även kunna hantera flera uppgifter på samma gång då det är en vardag för receptionister.

Under utbildningens gång kommer du ha tillgång till en mentor som har gedigen erfarenhet av att arbeta i olika receptioner-växlar och på flera olika företag.

Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss!

ATT STUDERA TILL RECEPTIONIST INNEBÄR ATT:

- Du startar din utbildning när du vill

- Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon

- Du avgör själv studietakten

- Du studerar var du vill

KURSPORTALEN

Du får tillgång till inspelade föreläsningar i vår kursportal där du träffar vår kursledare. Du kommer att få ta del av skärminspelade föreläsningar i Powerpoint.

Själva föreläsningsmaterialet har du även tillgång till i kursportalen när det är dags att göra övningsuppgifter och inlämningsuppgifter som skickas in för granskning av vår personal som därefter ger dig feedback.

I kursportalen finns det ett Forum där du kan diskutera och fråga andra kursdeltagare och lärarna om kursinnehållet. Du kommer under studietiden att ha kontakt med kursledaren om du stöter på frågor eller problem samt när du får återkoppling på dina inlämningsuppgifter. Interaktivitet genom chat, mail och telefon. Kontinuerligt i kursmaterialet finns övningsuppgifter och inlämningsuppgifter så att du löpande kan stämma av att du tillgodogjort dig materialet på ett bra sätt.

Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss!

KURSPLAN

ADMINISTRATION

  • Introduktion
  • Arbetsuppgifter
  • Konferens
  • Marknadsföring
  • Hemsida
  • Telefonservice
  • Extern- och intern kommunikation
  • Brev
  • Mail

KUNDSERVICE

  • Företagsinsikt
  • Attityd
  • Bemötande
  • Nöjda kunder
  • Kundens språk
  • Hantera missnöjda kunder
  • Den professionella rollen
  • Leendets påverkan

KOMMUNIKATION

  • Kommunikationens grunder
  • Stereotypiska åsikter
  • Självuppfyllande profetia
  • Attribution
  • Icke-verbal kommunikation
  • Lyssnande
  • Spegling
  • Konflikthantering
  • Rollförväntningar
  • Psykologisk reaktans
För mer information om Certifierad Receptionist, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Så ansöker du

Vi behöver få in din anmälan skriftligen via kontaktformuläret här på sidan.

Alternativt kan du skicka en mail till info(at)academyonline.se eller använda kontaktformuläret på hemsidan.

Ange vilken yrkesutbildning eller kurs anmälan avser.

Examen & Intyg

Efter godkända inlämningsuppgifter och examensarbete har du uppnått kraven för Certifierad Receptionist.

Kostnader

Kursavgiften för utbildningen till Certifierad Receptionist är 10 175 kr inkl. moms. Betalning i förskott mot faktura med 3392 kr inkl moms per modul eller hela utbildningen mot en faktura. Delbetalning under 12 månader möjlig a 970 kr/månad.

I kursavgiften ingår:

- Föreläsningsmaterial i Kursportalen genom skärminspelningar

- Övningsuppgifter

- Inlämningsuppgifter

- Kontinuerlig support via mail och telefon samt yrkesvägledning

- Utfärdande och utskick av examensbevis

Academy Online

Academy Online

Välkommen till Academy Online! Är det dags att ta nästa steg i din karriär? Academy Online erbjuder idag ett 90-tal digitala yrkesutbildningar samt många fristående kurser inom olika ämnen. Detta är ett modernt sätt att studera där du avgör när...


Läs mer om Academy Online och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Certifierad Receptionist

 Få mer information via mail

 Ickebindande

 Kostnadsfritt

Hitta till utbildaren

Academy Online

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in

Du kanske också är intresserad av: