Webbdesign - Forum

2009-01-12 20:46   Marika
Jag har ända sedan mina studier i konst och formgivning på gymnasiet varit intresserad av grafisk formgivning. Jag skulle nu så här flera år senare, när jag äntligen insett vad det är jag ska göra, vilja lära mig lite mer om detta. Jag är speciellt intresserad av webbdesign men har ännu inte så mycket kunskap. Jag undrar om det är någon som har något tips om vad som skulle kunna vara lämpligt att börja med i denna djungel av utbildningar. Eller kanske någon som vet var man kan vända sig för att finna ytterligare bra information om denna typen av utbildningar. Jag bor i Skåne så en utbildning i närheten vore att föredra, om den inte är på distans. Tack på förhand!

RE: Webbdesign
2009-01-13 19:59   erik
tror du att det finns jobb inom webdesign? att jobba på lager ger mer pengar i längden jag lovar dig mannen.

RE: Webbdesign
2009-05-18 17:51   Sussi
Är du intresserad av kurs på högskola/universitet eller någon annanstans? Den frågan kan ge en lite mindre fält att leta på efter en viss utbildning. Kurs i webbdesign finns bland annat på folkhögskola och högskola/universitet. Studieförbund har det också... kolla vad som finns nära dig och vill du ta det på distans så söker du efter det... Högskolan i Gävle har t ex en kurs på distans som heter nått med webbdesign för humanister. Det krävs 30 hp tidigare studier i humaniora eller samhällsvetenskap på högskola/universitet för att kunna komma in där, men det kanske är en bra början för en nybörjare ändå? Kurs i tex svenska kan man ju lägga de 30 hp på så man blir behörig till webbdesing kursen. Finns andra högskolor och universitet med små kurser i webbdesign och liknande, kan söka det på sidan studera.nu

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in