vill plugga till undersköterska - Forum

2008-08-05 23:43   Åsa
vet någon hur man gör då min hemkommun inte erbjuder omvårdnadsutbildningen, jag vill plugga till undersköterska

RE: vill plugga till undersköterska
2008-08-07 08:57   amanda
Hej Åsa, Jag tror du kan söka omvårdnadsutbildningen i andra kommuner än den du bor i. Om du gör en sökning här på Studentum (välj kategroi "Vård" och utbildningtyp "Vuxenutbildning") så får du upp lite olika vårdutbildningar som kanske kan passa dig! Bland annat har Lärgården i Älvsjö och Vuxenutbildningen i Söderköping Omvårdnadsprogram. Nu vet ja ju inte vart du bor eller om du kan tänka dig att flytta, men du kan ju alltid testa och googla och se om det finns i en kommun nära dig, vet att de finns likanade program även i karlskrona o halmstad också. Lycka till!

RE: vill plugga till undersköterska
2009-03-10 17:53   sükran
Hej jag vill så järna plugga till undersköterka men vet om man kan göra de i Göteborg. jag har gått ut gymnasiet då jag läste samhälkunskapsprogrammet och undrar om ja kan läsa till undersköterska eller behöver jag andra ämnen?? jag vet att det finns unersköterska proggram i blekinge men kan man läsa den här som distans eller hur går de till tack för svar..

RE: vill plugga till undersköterska
2009-03-10 18:08   :(
jag vill plugga till undersköterka men har gåt ut gymnasiet då jag läste samhälskunskaps programmet. Vad kan jag göra jag bor i göteborg och finns de undersköterksa proggram här snälla jag behöver hjälp

RE: RE: vill plugga till undersköterska
2009-03-12 12:21   Madeleine
Hejsan. Jag vill bli undersköterska men jag gick endast ett år på omvårdnadsprogrammet sen hoppade jag av, det var tre år sen, men nu vill jag jätte gärna bli det. Hur gör jag? Jag jag plugga på distans? Hur mycket kostar det? Mvh Madeleine

RE: vill plugga till undersköterska
2010-09-20 13:41   Sussi

Kolla med komvux i den kommun ni är skrivna i. Erbjuds inte kurser i vård & omsorg där (som är bra grund för undersköterska) så kan man få läsa det i annan kommun där de erbjuds. Men prata med komvux i era kommuner om det, en del har avtal med andra kommuner som möjliggör att invånarna kan läsa något även om den egna kommunen inte erbjuder det, så kolla upp vad för avtal, möjligheter och sånt som komvux har. Sånna fakta finns ofta inte listade utan är något man får fråga om...


RE: vill plugga till undersköterska
2012-11-01 18:26   michot
jag vill plugga underkoterska

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in