Vill plugga till psykolog - Forum

2011-12-14 16:01   Felicia
Hejsan jag funderar på att läsa till Psykolog. Det verkar dock som att man behöver närmare 20,0 för att komma in och mitt snitt är runt 17. Om man bortser från att göra högskoleprovet eller läsa upp betyg på komvux, finns det då några andra alternativ? exempelvis kan det vara lägre antagningspoäng utomlands eller kan möjligtvis antagningspoängen i Sverige ha minskat om ett till två år? med vänlig hälsning felicia

RE: Vill plugga till psykolog
2011-12-16 01:22   Chris

Jag tänkte åka ner till Cluj-Napoca (tror jag stavar rätt) i Rumänien och läsa utbildningen. Det som behövs är ett giltigt gymnasium sen så är utbildningen gratis, även giltig i Sverige engligt deras hemsida. Andra länder som England har jag för mig tar betalt för utbildningen och ganska mycket också. Jag hålller fortfarande på att informera mig genom att ringa runt lite här och där men som det ser ut just nu så verkar det som Rumänien är ett ganska bra val rent ekonomiskt.


RE: Vill plugga till psykolog
2011-12-17 23:03   K-O

Var har du läst att utbildningen är gratis? Länka universitetets hemsida.


RE: Vill plugga till psykolog
2011-12-20 21:59   Chris

www.ubbcluj.ro/ - själva sidan
www.psiedu.ubbcluj.ro/# - info om psykologi utbildningen
Dock så sa de att de bara har utbildningen på rumänska när jag ringde och prata med de, vilket är lite tråkigt.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in