Vill gå en fotoutbildning - förslag någon? - Forum

2011-11-02 14:12   jimmy
Hej! Jag heter Jimmy och är intresserad utav fotografering. Jag har gått ut gymnasiet med ett slutbetyg som flygmekaniker. Jag vill gärna gå utbildning för fotografi men har svårt att veta vad för slags skola jag ska välja (folkhögskola, högskola komvux osv) Jag har inte några estetiska ämnen i betyget utan har endast foto som hobby och vill fortsätta utvecklas inom det och eventuellt jobba inom fotografering. Ska jag läsa några ämnen på komvux och sedan söka högskola eller kan jag söka till folkhögskola direkt? Jag vet inte hur det ser ut på skolorna om dom vill att man ska ha estetiska ämnen i grunden. Jag är förvirrad för att det finns så många olika kurser inom det också. Lite hjälp på vägen så jag vet vart jag ska vända mig till en början skulle uppskattas. Vänliga hälsningar Jimmy

RE: Vill gå en fotoutbildning - förslag någon?
2011-11-03 08:15   Gert

Hej!
Kanske skulle passa med en utbildning på distans? Jag släpper en grundutbildning i slutet av november. Gå in på www.fotoutbildning.com och registrera dig som prenumerant så får du nyhetsbrev och meddelande när utbildningen är klar.
Hälsningar
Gert Olsson


RE: Vill gå en fotoutbildning - förslag någon?
2011-11-04 14:11   Sussi

Har du inga tidigare studier i foto, kan folkhögskola eller komvux vara bra val. Det finns även en del privata alternativ som man kan välja. På en del folkhögskolor ges kurser i foto som inte kräver tidigare erfarenhet eller studier inom foto. Vad som finns på komvux beror på vart du är skriven. Den kommun som man är skriven i är där man kan söka komvux, så kolla med komvux i din kommun om de erbjuder kurs i foto. För att söka till högskolans fotoutbildning krävs tidigare erfarenheter av fotografi. Grundläggande studier på folkhögskola med den inriktningen kan vara sättet att få den erfarenheten.


RE: Vill gå en fotoutbildning - förslag någon?
2012-01-04 19:40   F

Folkhögskola är underbart! Kolla in folkhogskola.nu


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in