Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans - Forum

2008-11-20 09:21   Ulrika
Finns det någon möjlighet att läsa till veterinär, djurvårdare eller instruktör på distans? Kan man ansöka på annat sätt än på betyg eller högskoleprov, och hur gör man då? Om det skulle gå kan man väl använda sig av dom lokala veterinärerna. Jag har lite svårt att läsa på annan ort med tanke på att jag har familj,med småbarn, och bor i Kiruna. Om det skulle funka med någon sorts djurutbildning på distans hade jag blivit överlycklig. Tacksam för svar Hälsningar Ulrika

RE: Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans
2008-12-03 09:36   Carloo
post JAG VILL BLI VETERINÄR MEN JAG KOMMER ALDRIG FÅ DEM BETYGEN ELR POÄNG SOM MAN HBEHÖVEr

RE: Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans
2008-12-04 09:54   ulrika
Hej Carloo! Tack för ditt svar men det besvarade inte min fråga på något vis.

RE: Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans
2008-12-09 23:17   Sussi
Tyvärr så finns det bara en utbildning till veterinär och en utbildning till djur(sjuk)vårdare och det är inte på distans. Instruktör kanske finns på distans eller i närheten av dig. Menar du hundinstruktör eller något annat? Det är kurser som hundklubbar och privata håller i. Det kanske finns någon djurutbildning runt dig på komvux? Kolla upp det...

RE: Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans
2009-07-15 10:41   Ny utbildning
Hej finns en ny utbildning till djursjukvårdare i malmö,den heter djursjukvård med inriktning smådjur eller stor djur ligger strax utanför kristianstad

RE: Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans
2009-07-31 14:42   Pernilla
Hej. Å, jag vet PRECIS hur du känner det! Är i nästan samma situation själv. Faktum är att om du "googlar" vilt på distansutbildningar avs djuri DANMARK så lär du nog hitta ngt. De har bl a till "djurpsykolog" på distans, och det kan jag säga dig är ett yrke som kommer framöver så många människor som skaffat hundar och hästar utan att veta vad de sysslar med. LYCKA TILL! Och hör gärna av dig privat till mig om hur det går alt m tips! Bästa hälsningar, Pernilla Nilsson Lund Skåne

RE: Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans
2017-02-22 14:13   C. Amos
Utbildningen till veterinär är en av, om inte DEN svåraste utbildningen du kan söka i Sverige. Den är absolut på mer än heltid och tar 5,5 år. Du ska lära dig många begrepp och mycket teori men i slutändan är det ett väldigt praktiskt arbete och därför är det av största vikt att du är med på de praktiska momenten i utbildningen. Man är trots allt kirurg när man tar examen. Nu kanske du kan förstå hur en distanskurs aldrig hade fungerat.

RE: Veterinärutbildning eller djurvårdare på distans
2020-03-28 15:32   john.olsson72@gmail.com

Hej finns utbildningen kvar i Malmö?  djursjukvårdare i malmö,den heter djursjukvård med inriktning smådjur.. Tacksam för svar.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in