Utbildning till tandsköterska - Forum

2011-06-08 09:03   mina
Hej jag vill studera tandsköterska på höst 2012 när måste jag anmäla? ska jag studera svenska B? ska vi studera distance? är det inte svårt för distance? får jag anmäla i Götoborg på 2012?

RE: Utbildning till tandsköterska
2011-06-08 15:17   Susanne

Tandsköterska finns som yh/ky utbildning. När senaste anmälningsdag varierar mellan olika skolor. Att söka upp en skola man vill söka till och se där vad de kräver och när sista anmälningsdag är, är bra då det inte alltid är samma på alla håll.

För höst 2012 kan sista anmälningsdagen vara någon gång under våren 2012. Alla utbildningar som kommer gå hösten 2012 är inte klara ännu, många kan komma till under början av nästa år, så att söka efter utbildning inför hösten 2012 kan nu vara lite missvisande.

Många tandsköterskeutbildningar kräver svenska b, men det är inte säkert att alla kommer göra det. Men hur som helst, kan det vara bra att ha läst lite mer svenska än vad kravet är, så om man vill och kan göra det inför den utbildningen, är det inte mycket som hindrar en från att försöka göra det.

Om denna utbildning kommer gå på distans hösten 2012 får du kolla upp när hela utbildningsutbudet inför höst 2012 är klart, om sådär ett år.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in