Robot Teknik - Forum

2009-04-13 19:02   John Rambo
post Robot Teknik har altid fascinerat mig och jag avslutade min kurs Styr/Regler-Teknik som bäst i min årkurs. Vi använde PLC för att styra pneumatik och Ventiler, och jag undrar nu vilken typ av utbildning jag ska välja om jag nu vill arbeta med att tillvärka robotar, Stationära samt "portabla". Tack i Förhand M.V.H John Rambo

RE: Robot Teknik
2009-04-14 19:31   Sussi
Vill man skapa något tekniskt, som robotar är, så är nog en teknisk utbildning ett bra alternativ till att börja med. Man kan börja med att läsa ett högskoleingenjörsprogram för att sedan kanske fördjupa sig inom robotteknik. På högskolan väst finns ett magisterprogram inom Robotteknik, för att ha en chans där så krävs det tidigare utbildning inom datateknik, elektroteknik, maskinteknik eller liknande. Här finns mer info om påbyggnaden i robotteknik: www.hv.se/extra/pod/?action=pod_show&module_instance=2&id=538&page=hv_prog.php&study_plan_id=43&webid=HV-92341&show_prog=visaprog&fullwidth=true&lang=sv§ion=teknik Tror att det finns någonting inom robotteknik i örebro och tekniska lärosäten som kth och chalmers kanske har något inom det också. Har inte direkt koll på allt som finns där, men det finns nog säkert något som ger en grund för det du vill göra i framtiden.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in