Redovisningsekonom - Forum

2011-09-23 11:00   Emma

Funderar på att läsa en yh-utbildning. Det jag undrar nu när jag kollat på olika utbildningar så har jag sett att det finns olika kategorier. Redovisningsekonom, kvalifiserad redovisningsekonom och redovisningskonsult. Vad skiljer dessa sig åt, exempel kvalifirerad redovisningsekonom är bara på ett år medans de andra är på två år. Är det inte lika bred utbildning eller är det så att det läsar i snabbare takt?
Tack på förhand!


RE: Redovisningsekonom
2011-09-26 11:57   jannie

Jag funderar exakt på samma grej men har endast kikat lite på utbildningen som redovisningskonsult! som sagt vad är skillnaden på dom 3 då? För att kunna antas till denna utbildning ska du ha grundläggande behörighet för högskolestudier och minst godkänt i ämnena Svenska A, Svenska B, Engelska A, Engelska B, Företagsekonomi A och B samt Matematik B eller likvärdiga kunskaper i dessa ämnen. Yrkeslivserfarenhet efter gymnasiet är meriterande. jag behöver alltså plugga lite innan för att kunna komma in, men hur säker kan man vara på att man kommer in undrar jag? är det svårt även om man uppfyller kraven alltså?Är det någon som gått på Frans Schartaus Handelsinstitut som vet om det är bra?

/Jannie!


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in