Prövning i sommar - Forum

2008-04-21 13:04   Veronica
Hejsan! Någon som VET om man kan göra prövningar under sommaren någonstans. Har förstått att man inte får göra prövning utanför den ort man bor på, men där jag bor har dem tyvärr sommmarstängt. :( Hur kan man lösa detta? När är sista dagen man kan skicka in kompleterande betyg till sin ansökta utbildning till hösten? Vore tacksam för snabba svar från någon som vet och intet tror. ¨ Mvh Veronica

RE: Prövning i sommar
2008-04-23 00:59   Sussi
Det är i den kommun man tillhör, på komvux där, som man kan göra prövning. Att göra det på komvux i en annan kommun går inte, om inte din kommun har avtal med annan kommun som ger speciella rättigheter. Det finns ibland komvux i en kommun som har ett avtal med komvux i annan kommun om att invånarna i dessa två kommuner kan söka komvuxkurser i båda kommunerna som ingår i sammarbetet. Om det finns något sånt eller liknande i din kommun vet jag inte. Det framgår inte vilken kommun du tillhör... Om inte så, är det det första som gäller, att man bara kan göra prövning på komvux i den kommun som man är skriven i. Sista dag för komplettering för anmälan till ht 08 är 15 juni. Det är en kort tid, så jag tror inte att du skulle hinna med en prövning innan dess.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in