Paris, plugga på sorbonne!! - Forum

2007-05-22 19:37   Yasmina
Helloo Jag är en tjej på snart 21 år som bor i sthlm, jag ska åka ner till paris o plugga på sorbonne...startar början av september, men kommer att åka ner lite tidigare. Jag söker boende och ngn att dela med!! Intresserade? Hör av er till mig på : Habibti_no1@spray.se Vi hööörss :D

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2008-06-29 02:23   Matilda
Hej! Ska ev. också ner över hösten. Vad ska du plugga vid Sorbonne? Språk? Skulle vilja förbättra min franska, men vet inte riktigt var jag ska vända mig. Hälsningar Matilda.

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-01-24 01:20   Josefin
tänker åka t paris i sommar eller höst för att plugga franska, antingen på sorbonne eller privatskola - söker nån som tänkt detsamma, eller tips!

RE: RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-02-08 18:17   Linn
Hej Josefin, Jag tänkte också åka till Paris i höst och plugga på Sorbonne, skulle behöva nån att dela lägenhet med, du kan väl maila mig på linnrylander@hotmail.com. Linn

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-02-10 11:35   Emelie
Hej Josefin, jag har också tänkt att åka till paris och läsa franska, tänkte åka i maj och vara där i ca 3 månader. jag har kollat runt på lite skolor och boende, men det verkar svårt med boende. hur ser din plan ut?

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-02-16 17:06   Ida Lennestål
Hej! Jag har äntligen bestämt mig för att åka till Paris hösten 09' och plugga franska på Sorbonne. Jag är en 18-årig tjej från Norrlands Hjärta - Luleå På tal om boende så är jag intresserad av att bo i lägenhet, dock så är kostnaderna alldeles för höga för att kunna bo själv, därför skulle det vara roligt och praktiskt att dela lägenhet. Någon som är intresserad? Hör gärna av dig till: Laennestal@hotmail.com

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-05-17 19:57   a
Jag har också tänkt att åka till Paris i början av juni och plugga först på accord och sen sorbonne. Någon som vill försöka leta bostad tillsammans? Jag är en 20årig statsvetarstudent från Göteborg! Andreas jagekatt@hotmail.com

RE: RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-05-26 22:42   Tina
Hej! Jag har funderingar på att åka till Paris antingen till hösten eller i Januari och plugga franska. nån som vet vart man kan vända sig, har hört att man kan åka vi en organisation som heter international meeting någon som hört talas om det?. Tina tinalarzon@yahoo.se

RE: RE: RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-06-16 12:09   Jaz
Hej hej! Nu var det ju ett tag sedan någon skrev något här men jag tänkte höra runt ändå. Jag är nyfyllda 22 år och var i Paris i januari och hade verkligen inte haft något emot att åka tillbaka en längre stund nästa gång. Nu verkar det som om det skulle kunna bli av i höst redan så vad sägs om att berätta för mig vilka av er som har planer på att åka i höst med. Sorbonne eller privatskola vad är era tankar. Någon som varit iväg och kan rekommendera något, en bra skola, bra boenden, bra folk eller lärare eller en language exchange partner (det vill säga man övar på franska - engelska eller franska - svenska eller dylikt med en från respektive språk/land)? Snart dags så jag säger Glad midsommar! =) Jasmin

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-06-16 16:52   josefin
Hej Jasmin! Jag har fått tips om en bra o billig skola som heter Langue onze! Kolla den! Ev kommer jag behöva dela min lgh där i höst m nån, så om du söker boende maila gärna mig på melodi@paris.com hälsn josefin

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-06-17 12:17   jaz
melodi@paris.com? :)Hm denna mail funkar inte i alla fall, så om du verkligen menade det du skrev kan du väl höra av dig här med en mailadress jag kan nå dig på.

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-06-17 15:56   josefin
Hm, konstigt, pröva på josefinljungman@hotmail.com istället!

RE: RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-06-29 22:23   Ullis
Hej, även jag ska ner och plugga i höst. Sitter och kollar på språkpunkten.se och har pratat med en av deras representanter som menar att Eurocentres är den bästa skolan (kanske för att den är dyrast). Dock har jag samma problem som alla er andra, det kostar för mycket att bo och det känns lite ruttet att bo i familj. Är därför jätteintresserad av att dela lägenhet med någon/några som också är där för att plugga. Min mail är ulrika.enstrom@gmail.com, så skicka iväg ett mail om nån av er fortfarande ska ner! /Ullis.

RE: RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-07-09 22:31   Simonivh
Hej, jag ville bara rekommendera en skola som heter eurocenters, vilket hade gryymma lärare.. De var både unga och väldigt roliga och duktiga..Jag studerade där i ca 6 mån, och jag känner nu i efterhand att jag omöjligtvis kunde ha haft en bättre skola eller bättre lärare.. Rekomenderar verkligen den skolan=)

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-07-10 11:06   Josefin
Eurocentres, okej.. Vad var det mest för åldrar där, typ 19åringar eller äldre?

RE: RE: RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-07-26 18:11   Linn
Hej! Nu är det bestämt att jag ska till Paris och plugga på Sorbonne i höst. Jag tänkte kolla om det är nån som vet bra ställen att bo på. Hör av er till mig på linnrylander@hotmail.com

RE: Paris, plugga på sorbonne!!
2009-08-16 17:21   Julia
hej, skall också åka till paris och plugga franska hösten 09. Har märkt när jag letat lägenheter att det är svårt att få hyra någon ett så kort tag, då är www.lodgis.com en bra sida där de erbjuder kortare vistelse och har all info på engelska. själv tänkte jag inte gå via en organisation utan direkt anmäla mig på sorbonne. tänkte höra om någon vet hur det funkar, måste man förregistrera sig eller räcker det att dyka upp under regisreringen i Paris. sorbonnes hemsida är så oklar på denna punkten. julia

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in