Liber Hermods? - Forum

2008-07-18 10:44   Suzanne
Hej, jag undrar om nagon har tagit en av Liber Hermods webbaserade gymnasiekurser och anvant det betyget nar de sokte in till hogskola? Eller kanner till nagon som hard gjort det? Det star pa deras hemsida att de utdelar "riktiga betyg", men det star ocksa att man kan "lasa upp" betyg, vilket jag vet ar inte langre mojligt. Sa det gor mig misstanksam mot hela foretaget. Om nagon vet nagot mer om dem kommer jag vara ytterligt tacksam for svar! - Suzanne

RE: Liber Hermods?
2008-07-20 22:59   Elin
hej, studerar just nu med liber hermods, och det funkar hur bra som helst, jag behöver komplettera mina betyg för att få högskolebehörighet så det funkar. Jag läser på Liber Hermods genom komvux i min hemkommun så det är inget lurendrejeri, de sammarbetar. Var tilloch med på deras introduktionsmöte på kmovux. Har bara bra erfarenheter av dom, men det krävs att man har mycket självdiciplin då man arbetar själv och hemifrån. Lycka till

RE: Liber Hermods?
2008-08-03 20:22   Suzanne
Skont att veta! Tack for svar. - Suzanne

RE: Liber Hermods?
2008-09-24 22:57   cd
De har som enda företag betygsrätt (från 70 talet tror jag) vilket gör att man kan läsa upp om man köper kurserna direkt av de..då är det deras rektor som skriver på. Annars så har de samarbete med en massa kommuner som Elin skriver t.ex...och då är det kommunen som sätter stopp för att "läsa upp"..krångligt men sant..lycka till!

RE: Liber Hermods?
2008-12-20 14:21   Rohlin
Hejsan, Måste ha svar akut på en fråga kring Liber "komvux på nätet". Hade tänkt köpa franska steg 3 kursen. Lixom, har man alla uppslagsböcker o lexikon o allt va de heter så är det ju klart att man får MVG på den skriftliga delen. Den muntliga man skickar in ljudfiler går ju me bra eftersom man kan läsa texten om o om o om igen tills man tycker det låter bra. Men sen står det ju att i slutet av varje kurs har man en muntlig eximination med läraren via webcameran. Det är det som jag är såå orolig för. Lixom när man har tid o böcker framför sig blir ju allt MVG. Men om man ska prata spontan franska med läraren som stirrar på en i webcamera, då e de ju kört? Vill så gärna läsa kursen men är livrädd att ja inte fattar ett SKIT av vad läraren säger i eximinationen. Får man inte öva kan man ju inte bara prata franska hur lätt som helst. Skulle vara överlycklig om nån med erfarenhet visste nått. Tack

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in