Läsa upp IG i Kemi B - Forum

2008-11-02 14:32   Qeroz
Tjena. Jag har tyvärr inte lyckats nå upp till G på Kemi B, trots att jag har pluggat som tusan. De andra ämnena är inget problem, men kemi fattar jag helt enkelt inte. Jag, tillsammans med tre andra i klassen, fick göra ett omprov under sommarlovet på de sista kapitlena (som vi fick IG på) med bara G-frågor, men inte ens då fick någon av oss G. Och tro mig, jag pluggar, men jag tycker frågorna på provet är helt skeva. Det jag undrar är om någon har något tips på hur jag lättast ska kunna läsa upp det till ett G? Jag behöver G i Kemi B. Är det bäst att läsa upp det på komvux sen eller ta någon slags distanskurs på nätet nu eller hur ska jag göra? Om någon har varit i samma situation som jag så får ni gärna säga hur ni gjorde. Är det t.ex. lättare att få G i ämnet om man läser upp det på Komvux sen? Tack på förhand!

RE: Läsa upp IG i Kemi B
2008-12-15 19:41   Sussi
Ett tips: Jag vet inte vart du bor men på vissa håll finns det en del tillfällen (t ex tisdagar mellan kl 15-17) då högskolestudenter finns till hands för att hjälpa gymnasieelever med matte, kemi och andra naturvetenskapliga ämnen. Finns det sånt där du bor så kan du ta vara på den tillgången och få hjälp. Ofta är de bättre på att förklara och hjälpa än vad "vanliga" lärare är. Bor du där det finns högskola eller universitet kanske detta finns... Du kan läsa upp kemi b på komvux sen, om komvux i din kommun har plats åt dig som gått gymnasiet vill säga. Om det blir lättare eller svårare där beror nog lite på, det kan vara mer tid att läsa in sig i ämnet på egen hand, inte så mänga lärarledda lektioner och så vidare som kan spela in... men det är en möjlighet om du inte klarar det på gymnasiet...

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in