KY eller arbetserfarenhet?! - Forum

2008-11-23 11:31   yesset
Jag jobbar som hotellreceptionist i Göteborg sen i juni 2008. Men jag har en dröm att flytta till Tjörn och arbeta som hotellreceptionist även där. Samtidigt så vill jag "passa på" att söka och komma in på KY-utbildningen reception och konferens hösten 2009 här i Göteborg, medan jag ändå bor här och har boende etc. Men jag är så kluven! För om jag ska söka jobb på Tjörn så vet jag inte vad som väger tyngst - 2 års erfarenhet inom hotell, eller 1 års erfarenhet plus 1 års KY-utbildning? Vad tror ni? Jag skulle tycka att utbildning skulle väga ganska tungt ändå... Men på många jobbannonser står det minimum 2 års erfarenhet av branschen?

RE: KY eller arbetserfarenhet?!
2008-12-01 16:16   Sussi
Med ky utbildning så får du både teoretisk och praktisk kunskap, i och med att det både innehåller teori och praktik, lärande i arbete. De flesta inom reception på hotell efterfråga erfarenhet, precis som du säger. Men en utbildning med koppling till arbetslivet tror jag inte är så dumt ändå. Är du osäker om utbildningen ger dig något bra så kolla upplägg och innehåll, vad det är man läser där och så. Kanske du kommer läsa nått där som du inte så lätt kan få genom att arbeta? Kolla upp det så kan du nog få en bättre bild av vad som känns som bäst val för dig...

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in