Kandidat eller magister - Forum

2010-06-24 14:40   wiveca
Hej, Jag är i valet och kvalet, och skulle behöva lite info.. ja vill läsa till ekonom, men vill veta hur mycket mer eftertraktad på marknaden man blir efter att ha läst en magisterutbildning i jämförelse med en kandidat?! är inte den största teoretikern, men vill ju ha bra jobb när ja är klar.. nån som kan hjälpa mig lite??!

RE: Kandidat eller magister
2011-02-04 14:47   Amanda Mannervik

Hej Wiveca!

Som det låter så kan jag verkligen rekommendera dig att ta en titt på Nya Ekonomprogrammet 180hp, på Mälardalens Högskola. Programmet går både i Västerås och Eskilstuna och är unikt i sitt slag i Sverige eftersom de nyligen förbättrat programmet så att alla delkurser har en stark arbetslivskoppling - vilket i sin tur underlättar för studenterna när de skall ut på arbetsmarknaden. Det finns även ett- och tvåårigt magisterprogram att bygga på med.

Vad gäller kandidat vs. magister så tror jag det varierar, generellt så är det väl bra att ha så mycket med sig som möjligt. Skickar med kontaktuppgifter till studievägledare för programmet så kan du själv ringa och ställa alla frågor :)

Webbadress till programmet: mdh.se/utbildning/program/20112-43801
Studievägledare: Magnus Holmgren 021- 10 16 80
magnus.holmgren@mdh.se

Lycka till!


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in