IED Fashion&Communication Florens - Forum

2009-07-14 15:53   Sandra
Hej, Undrar om någon sökt in/går/har gått den 1-åriga Fashion Marketing and Communication kursen hos IED? Funderar själv på att söka in och har massor av frågor jag vill ha svar på!

RE: IED Fashion & Communication Florens
2009-09-30 18:16   susana
Hej Sandra! Jag är också intresserad utav denna utbildning! Har du sökt än? Jag funderar på att söka men är rädd för den höga kostnaden samt hur stor chanserna är att få jobb efteråt. Vad tror du?

RE: IED Fashion&Communication Florens
2009-11-25 23:27   Sandra
Nej jag har inte sökt men tänker söka till våren 2011. Har du sökt? Visst kostar skolan men jag tror att det definitivt är värt det! Med tanke på alla dessa stora företag som de jobbar med är det säkert en bra skola!

RE: RE: IED Fashion&Communication Florens
2009-12-02 20:22   nathalie
Hej. Jag funderar också på att börja läsa på Ied, nästa kurs har jag förstått börjar i februari. Genom språkpunkten får man rabatterade priser.

RE: IED Fashion&Communication Florens
2010-03-13 12:56   Emelie
Hej där! Nu vet jag inte hur mycket ni läst om utbildningen men då jag också är väldigt intresserad av att börja läsa kursen till våren 2011 har jag mailat mycket med studin.se (kan rekommenderas, dom verkar vara jätteduktiga). Kursen kostar i alla fall 11 000€ för hela året. Lån för kursavgiften är ungefär hälften så det är rätt mycket man får punga ut själv. Tror hur som helst att kursen är jättebra! Sen kan man ju, om man vill, fortsätta och hoppa på de 3-åriga utbildningarna i Milano (Fashion Marketing och Fashion Stylist) när dom läst 1,5 år. Man får alltså en bachelor på 2,5 år istället för 3. Just nu läser jag italienska i Milano och trivs verkligen som fisken men har hört otroligt bra av andra om Florens. Hur som helst, om ni bestämmer er för att börja så hör gärna av er!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in