Idrottslärare HIG - Forum

2009-05-25 12:11   Matilda
Hej jag skulle vilja veta vad ingagningspoängen till idrottslärare på Gävle högskola var föra året.

RE: Idrottslärare HIG
2009-05-28 09:47   Linda
Hej Matilda, Efter urval ett var lägsta antagningspoäng till Lärarutbildning inr idrott och hälsa med didaktisk inriktning mot grundskolans tidigare och senare år på Gävle högskola 12.90(betyg)och 0.1 (högskoleprov). Motsvarande siffror efter urval två var 11.60 och 0.1.

RE: Idrottslärare HIG
2009-10-18 16:26   Egzona Demolli
hej Jag heter Egzona Demolli och är 21 år och jag undrar bara hur länge måste man gå och läsa till idrottsledare kurser?? jag har slutat skolan detta året vill plugga vidare till idrottsledare Hur många år måste jag läsa vidare till den idrottsledare kursen jag har slutat Gjymnasit detta året och har jättebra betyg jag hopppas jag kan få ett svar ifrån er Mvh Egzona Demolli ni får Gjärna kontakta mig på egzona_demolli4@hotmail.com jag hoppas ni kan svara på min Fråga

RE: Idrottslärare HIG
2009-10-20 16:28   Linda
Hej, Om du vill bli idrottsledare kan du gå en ettårig utbilding t.ex. på en folkhögskola. Folkhögskolor finns runt i landet och du har möjlighet att bo på skolan. Den finns en massa utbildningar inom idrott, vissa är på flera år andra mycket kortare. Här hittar du en lista med utbildningar inom idrott och sport www.studentum.se/idrott_sport___306__.html Lycka till!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in