Fritidspedagog - Forum

2008-07-28 11:00   Mli
Hej Studentum! Jag skulle vilja veta lite mer om Fritidspedagog utbildning... var finns det? och hur länge läser man? //emelie

RE: Fritidspedagog
2008-08-07 09:12   lina
Hej hej, det finns en del lärarprogram på högskola/universitet i Sverige som har inriktningar mot fritidspedagog. Gör en sökning här på Studentum (skriv in "Fritidspedagog" i fritext-sökrutan), så får du upp en rad utbildningar i Sverige som ger kompetens att arbeta som fritidspedagog. Lärarutbildningar på högskolan är väl ca 4 år långa, men där finns också kortare utbildningar på ex folkhögskolan som kan ge den kompetens du behöver. Klicka på utbildningarnas namn för att läsa mer om dom, för o se vilken som passar dig bäst. Du kan också beställa hem info om de du tycker verkar intressantast genom att fylla i formuläret längst ner på utbildningens infosida. Lycka till!

RE: Fritidspedagog
2008-09-26 13:29   Annelie
Hej! Jag skulle vilja få reda på lite ang. en fritidspadagog utbildning, hur länge man läser och om man kan läsa på Distans, har arbete redan och jobbar på fritidshem, och iskola, men skulle gärna vilja ha lite mer om just pedagogen. är tacksam för ett svar,

RE: Fritidspedagog
2011-05-05 15:24   bozena

Hej! Jag skulle vilja få reda på lite ang. en fritidspadagog utbildning, hur länge man läser och om man kan läsa på Distans. Jag har förskolelärares utbilning och jobbar på förskola (kan man bara kompletera min utbildning med nån kurs eller börjar man från början) Är tacksam för ett svar. Bozena


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in