frisörutbilding - Forum

2008-01-21 17:59   förvirrad
Hej! jag är 19 år och jag går ut gymnasiet, jag läser barn och fritids programmet och har jobbat inom vården hela sommaren.. Jag är lite inne på det här med frisörutbildning, men har sett att alla skolor är privat så att säga att det inte är csn lån.. Mina frågor är: 1 Finns det någon frisörskola som man kan låna av csn? eftersom ska du låna av banken ska du ha fast jobb och jag studerar fortfarande, mina förlädrar har inte heller råd att ta ett lån.. 2. är frisörutbildningen ´bara till för rika? eller för dom som sparat några år? 3. Har ni någar tips till mig om vad jag kanske skulle vilja gå för utbildningar eller så? är intresserad av barn och människor.. frisörutbildning och make up.. några förslag??

RE: frisörutbilding
2008-10-29 08:40   ada
Hej, En del av de privata frisörutbildningar har samarbete med banker och genom dessa kan man ta ett lån för studierna, ungefär som CSN. Många som går frisörutbildningarna tar lån eftersom skolorna oftast har ett bra avtal med olika banker. Mitt tips är att du går in på Studentum.se och söker på frisör/stylist som kategori och se vilka olika alternativ som finns. Frisörutbildningen är en utbildning för alla!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in