folkhögskolor - Forum

2006-05-11 22:15   maria
TIPS OM FOLKHÖGSKOLOR!!! jag ska gå på folkhögskola i höst, läsa allmän linje jag skulle vilja ha tips på bra folkhögskolor, har kollat runt så mycket om vad de olika skolorna skriver, men vad tidigare elever eller nuvarande tycker kanske kan hjälpa mer? mina önskningar är att skolan- - inte ligger i någon storstad (trött på stockholms stress..) :) - har en bra gemenskap, mer eller mindre att alla umgås med alla, inte små gängbildningar.. - har en bra allmän linje, inte för lik gymnasieskolans sätt att lära ut, utan "ser varje elev" (ni förstår vad jag menar..) och varierar lektionerna -majoriteten bor på internatet (och internatet ligger näras kolan och nära varandra, så att inte alla eleverna sprids ut) SNÄLLA SKRIV!!! har ni gått på någon skola, skriv gärna till mej( ni får gärna skriva om ni vet någon skola som är mindre bra även, drogproblem elelr mindre bra lärare eller tråkig stämmning eller så..) eller om ni vet någon som gått en allmän linje och är nöjd med den, skriv ändå, behöver alla tips jag kan få!!! TACK!! VÄNLIGA HÄLSNINGAR MARIA

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in