djursjukvård med inriktning smådjur stordjur - Forum

2009-07-24 16:12   djursjukvård
är det någon som sökt till djursjukvårdarutbildningen i malmö?

RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-08-31 19:41   Ida
För det första, skolan ligger utanför Kristianstad. Inte utanför Malmö. Jag har sökt in, blev antagen till att göra muntligt prov, fick välja mellan stordjur och smådjur för jag hade sökt båda. Är ganska besviken, då provet bestod 90% om hästar, så det är bra idé att kunna mycket om hästar. Då den skolan satsar mest på hästar... Står som 6:e i reservplats...

RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-09-28 10:07   emla
Hej Ida! Hur har det gått för dig, har du kommit in? När du skrev att testet var 90% om häster, hade du valt stordjur eller inrikting smådjur?

RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-09-28 19:14   Ida
Hejsan! Jag valde stordjur, lite konstigt. Med tanke på att utbildningen ska handla om hästar, kor, grisar och får.

RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-09-29 17:40   Milli
Vilka tänker söka nästa år? min kompis från uppsala tänker söka men jag har bara hört att 90% av alla som går där är från skåne.

RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-10-06 13:26   Sss
Man vet väl aldrig vilka som kommer söka en utbildning om något år? Hur känd en utbildning är kan ju påverka hur många som söker och vart de som söker kommer ifrån...

RE: RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-10-08 03:24   e
Hejsan! Vad är det för skillnad mellan djursjukvårdar utbildningen i Skara respektive den här i skåne? Får man legetimation när man är färdig med denna utbildningen (i skåne). Är lite förvirrad just nu...

RE: RE: RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-10-10 18:38   djursjukvård
ja det får man jag går på djursjukvård inriktning smådjur just nu är den är jättebra,vi började utbildningen 1september och ska snart ut på praktik v48 4veckor.Jag är den enda stockholmaren bor på elevhem (lite tråkigt att bo här) men jag gör allt för min utbildning.Har sökt skara 5år men det verkar omöjligt att komma in,man måste ha så höga betyg.Jag klarade intagningsprovet och kom in här :) är jätteglad och läraren är veterinär(hon är jättebra lärare).Vi har inte så långa lektioner det är väl nackdelen men man lär sig något nytt varje dag. Tänker ni söka?

RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2009-10-22 13:10   olivia
Hej! Vad krävs det för att komma in i Skåne? Har försökt i Skara, men gett upp, mitt medel ligger på 18,3. Tar de in studenter på betyg eller intervju? Får man verkligen legitimation efter utbildningen i Skåne? Jag har nämligen hört att det inte är så.... Ni som går där, vad tycker ni om utbildningen? mvh Olivia.

RE: djursjukvård med inriktning smådjur stordjur
2010-04-06 19:24   Behöver alla tips man kan få!
Hej Har alla ni som söker gått naturbruksgymnasium eller har ni läst upp de ämnen som behövs? Hur gick ni tillväga som läste upp kurser? Jag blev jätte glad när jag hittade den här utbildningen eftersom skara är omöjlig. Ni som går utbildningen: tips snälla! / tack!!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in