betyg - Forum

2006-12-28 03:03   sanna
Hej! Jag har precis hunnit bli 30 och känner mig lite stressad nu vill börja läsa på komvux t e x till läkarsekreterare eller någon annan kortare yrkesutbildning. Läste att det stod att man behövde grundläggande behörighet samt text a och b. Jag har mest tvåor på mina avgångsbetyg tyvärr så jag undrar om någon vet om det räknas som grundläggande behörighet eller måste jag ha treor i det mesta? Vore jätte tacksam för svar. Om någon vet vad text står för så vore det jättebra. Undrar också om man bara kan gå och tenta upp betyg istället för att läsa upp i flera månader. Mvh Sanna!

Ang: betyg
2007-01-09 14:14   SYV
Hej! Vimmerby Folkhögskola har en 2-årig yrkesutbildning till LÄKARSEKRETERARE (Administration i vården). För att börja krävs 3-årigt gymnasium eller liknande. Det krävs inte höga betyg för att komma in utan alla kallas till intervju- och informationsdag där man tittar på lämplighet. Se hemsida www.vfhs.ltkalmar.se

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in