Behörig lärare - Forum

2011-12-13 16:35   ingrid
Jag vore glad att få hjälp hur kan jag göra för att fortbilda mig så att jag blir behörig för mitt arbete som tillsvidare anställd lärare grundsärskolan jag undervisar i matte, engelska, so, no svenska elever som är utvecklingsstörda och inom autismspektrat. Jag älskar mitt arbete har haft tjänst inom särskolan många år. Har en specialpedagog examen med inriktning mot utvecklingsstörning. Jag har också tidigare kallat talpedagogutbildning. Tyvärr är jag fritidspedagog i botten som grundutbildning.Nu är jag orolig blir jag utan jobb är idag 56 år och det är svårt ska jag behöva plugga på lärarhögskolans grundskollärarprogram i flera år/ ekonomiskt ett omöjligt val också. Hur kan jag få ha mitt bästa val av arbete kvar när det from 2014 kommer att krävas att alla har yrkesleg. och jag har inte grundskollärardelen i min utbildning. Jag får inte heller söka VAL- projektet vilket jag tycker är orättvist för det kan obehöriga lärare söka inom grundskolan men ej för särskolan. Tacksam för hjälp i denna djungel av frågor!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in