Aktiveringspedagog - Grava Kognitiva Handikapp - Forum

2009-07-07 11:15   stinold_84@hotmail.com
Hejsan! Jag har fått klart med allt inför höstens studiestart nu. Men är lite nyfiken på hur det är på just den utbildningen jag ska gå. Vad är det för studielitteratur på KY-utbildningen Aktiveringspedagog - med inriktning mot grava kognitiva handikapp? Någon som läst eller ska läsa där som kan svara på detta? Eller var man kan få info om sådana saker.. Tacksam för svar.

RE: Aktiveringspedagog - Grava Kognitiva Handikapp
2009-08-27 22:07   Sabina D L
Hej! Jag kan rekommendera utbildningen, eftersom jag går andra året nu och är mycket nöjd. Man utvecklas och växer med kurser samt lär på ett kreativt sätt. De teoretiska kunskaperna blir nyttigt komplement på LIA praktik, vilket jag upplevde som positivt. Man utför en viktig roll i samhället efter utbildningen genom att erbjuda och anpassa en meningsfull vardag för individer med grava/måttliga funktionsnedsättningar. Det är på äldre boende, special förskola/särskola samt personer med stroke men även på andra ställen som sjukhus etc... Relevant litteratur får Du på starten, och tror inte att någon vill sälja de böckerna, de är aktuella och tätt knutna till framtida arbetet, eftersom det mesta i litteraturen kan man återkomma och bläddra till. Det var väldigt kort från en som redan är såååå nöjd och jag hoppas att vi träffas snart! Lycka till!

RE: Aktiveringspedagog - Grava Kognitiva Handikapp
2009-08-28 16:22   Sussi
Testa med att kontakta skolan, kanske kolla hemsidan också. De kanske lägger upp information åt studenter där? Om inte så går det nog alltid att fråga skolan, t ex ansvarig för utbildningen, om när man får information om litteratur, schema och annat... Har du inte fått några papper hemskickat inför skolstarten?

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in