Val av utbildning. - Forum

2014-02-03 01:53   Sören

Hej! Skulle vilja ha lite hjälp samt samt utomstående tips angående val av utbildning. Jag är 23 år, man, utbildad snickare, har dock jobbat inom stål/betong konstruktion efter skolan. Några av mina hobbys är traditionellt smide (studerat 1 år), ölbryggning, matlagning, jakt/fiske, skytte, hantverk av olika slag. Är generelt en go o gla person. Har god social förmåga då jag har lätt att bli omtyckt. Lojal och respektfull och gillar att hjälpa andra. Fungerar bra under stress. Är rätt så duktig rent psykologiskt sett, har alltid varit bra på att läsa folk och vänner har stort förtroende för mig. Har lätt för att ge order samt ta order. De jobbförslag min familj och bekanta i princip alltid kommer med är militär, pilot, polis, eller vården.

Kanske ger en bättre uppfattning om mig? Bor för tillfället i Japan där jag studerar Japanska. Anledningen är att jag ville göra något annorlunda samt lista ut vilken karriär jag ska välja. Jag söker en karriär där man tjänar bra och som även gör en attraktiv i resten av världen, speciellt asien/japan. Funderat länge på kirurg, men är inte helt säker på om jag vill plugga 7 år innan jag kan börja jobba, tror även att det är svårt att få jobb i asien/japan. Pilot, dock så läser jag så mycket negative om det på internet. Vet inte riktigt hur mycket man ska tro på.

Kryssningsfartyg/kapten, är inte så påläst om detta yrke. Ärligt talat så är jag väldigt intresserad av att flytta till Japan och jobba. Men vill hitta ett jobb där jag är attraktiv internationellt, inte bara i Japan. Funderar på att komma tillbaka hit till Japan efter skolan och jobba som lärare ett tag medans jag pluggar upp vissa grundämnen.

Hoppas ni fått en god uppfattning av mig samt förstår vad jag skrivit. Val av utbildning är det enda jag tänker på nuförtiden och skulle verkligen behöva utomstående hjälp. //MVH Sören


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in