Hur finansierar man sig? - Forum

2010-09-28 18:56   Helene

Hej! Jag har en fråga.. om man går en utbildning som inte har CSN-stöd. Hur klarar man sig ekonomiskt då? Det jag menar är att då får man ju inte löpande varje månad. Utan bara betalar en engångs-summa för själva studierna. Men sen då? Hur har ni gjort? Har ni haft jobb på sidan om? Tips!


RE: Hur finansierar man sig?
2010-11-10 23:55   Sussi

Sparade pengar eller banklån är alternativen som jag vet om. Att jobba lite extra vid sidan av också, men då har man sparade pengar som bas som lite extra från extrajobb drygas ut med.


RE: Hur finansierar man sig?
2010-11-12 20:54   finns 1000lösningar, vilken ekvation som är riktig avgör du!

Jag flyttade till Norge 1,5år o jobbade lade undan en rejäl slant varje månad, undvek krogen. Lönerna ligger omkring 40% högre i allmänhet. Hyrorna o oslo är höga o nattlivet ok så undvik oslo men gärna några timmar utanför då kan man spara mycket! Sedan klarar du av att studera ett par år på de pengarna o betala hyran i sverige utan att behöva jobba extra, det gör jag dock nu och får således mer fickpengar.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in