Sociala biten - Forum

2009-12-07 16:17   Ronnika
Hej! Jag funderar på att flytta till Sundsvall men plugga på distans via Mittuniversitetet i Härnösand eftersom de inte har min utbildning på Mittuniversitetet i Sundsvall (lärare). Jag är lite rädd att det kommer bli svårt att plugga och komma till ro i en ny stad om man knappt känner någon i min ålder. Jag undrar om ni har några tips för att hitta vänner i Sundsvall, kanske genom kåren (hur det nu funkar)på något sätt om jag ens får vara med i en kår pga distansutbildningen?????? Vore trevligt med studentkompisar, även om de inte pluggar samma ämnen eller program. Tips och råd söker tack! Hoppas jag får svar snart!! // Ronnika

RE: Sociala biten
2009-12-22 15:48   Sussi
Även distanspluggare får vara med i kåren. Nu är det ett krav på att vara med i en studentkår om man ska plugga på högskola/universitet. Om du pluggar i härnösand (där utbildningen är men på distans...) så kommer du nog att tillhöra den sektionen som finns där (miun har ju tre kårer i de tre städerna...) men du kan nog ändå kunna dra nytta av olika aktiviteter inom kåren på olika sätt även om du skulle befinna dig i sundsvall. Kolla med studentkårerna på miun hur det går att samsas över städernas olika kårer, det kanske finns möjligheter för dig som ska bo i sundsvall att träffa nya vänner både i sundsvall och härnösand men kanske i östersund också...? Kan inte miuns kårers olika aktiviteter men många med kårer på olika orter pga lärosätet är på flera orter vill gärna arbeta för studenterna, att de kan träffa andra på samma lärosäte även om det är på fler än en stad som de håller hus. Så kolla upp det, t ex maila kårerna och fråga...

RE: Sociala biten
2010-01-06 22:34   Christian
Hej Ronnika, Sådant löser sig. Det beror lite på dig själv och dina intressen också. Har du intressen som tex. sport eller något annat som går att utöva i en förening eller ett lag så så har du utöver skolan en utmärkt möjlighet att knyta kontakter där. Eftersom H-sand ligger nära S-vall som är den största staden så kommer antagligen flera av de du läser med att komma ifrån just S-vall. Du behöver inte oroa dig. Maila/messa om du undrar något över staden eller liknande, jag är klar med mina studier men kan troligtvis svara på det mesta. Intressant namn förresten. Med vänliga hälsningar, Christian holymosesonthemountain@hotmail.com

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in