Psykolog på distans - Forum

2015-03-31 20:57   Ella

Hej, Jag är 37 år och bor sedan 13 år i Norge. Jag jobbar sedan många år i mediabranschen. Jag har bestämt mig för att sadla om och förverkliga en livslång dröm om att bli psykolog gärna med inriktning kognitiv terapi. Jag är beroende av att studera distans då jag är ensamstående mamma till två små barn samt att jag är beroende av ett fast jobb vid sidan av studierna. Jag är fast bestämd på att ha en "svensk" utbildning då målet är att praktisera den både i Sverige och Norge på sikt. Hur ska jag gå till väga för att lägga upp en plan? Vad jag förstår går det idag inte att plugga ett psykologi-program på distans? Om inte, går det att ta separata kurser etc. för att "bygga" ihop en kvalificerad examen? Var kan jag få hjälp med detta isåfall?


RE: Psykolog på distans
2015-06-14 19:27   Susanne
För att bli psykolog går det bara att gå psykologprogrammet. Det går inte på distans och det går inte att läsa till samma utbildning med lösa kurser

RE: Psykolog på distans
2017-12-17 20:43   197710059788
jag heter Sahra Yuusuf och jag vill läsa pyskolog1 i januari.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in