Kurser - Forum

2019-08-13 09:45   Faztr

Hejsan, jag hade tänkt och utbilda mig via en ”privat” aktör i ett specifikt ämne (träning/personligtränare) efter jul (6-10v program) samt direkt efter det eventuellt söka olika diverse kurser genom universitet/högskolor. Jag tänkte att läsa några olika företagsekonomi kurser där jag lär mig grunderna för hur ett företags sköts och allt därimellan som gör att jag kanske ser mer seriös ut men också att de ger mig alla färdigheter som kan behövas när man ingår en transaktion ifrån arbetare till egenföretagare. Så jag undrar om ni har några bra förslag om vad för kurser man skall söka om man vill lära sig mera om hur ett företags sköts och alla essentiella delar på det som man behöver veta.
Jag hade först tänkt att läsa civilekonomprogrammet på universitet men funderar nu på att ändra min inriktning helt och inte låsa mig i 4år ifrån att göra pengar (jag är 26 nu, jobbar, pluggar inför högskoleprovet och skall snart starta matte C på komvux inför en eventuell utbildning) men jag vet inte om jag alls behöver göra en sån utsträckning och engagera mig 4 år med universitetsstudier för att i slutändan hamna där jag eventuellt kan hamna redan om några månader/år? Mitt mål är kort och gott att jobba med det jag vill och vara min egna chef. Så har ni några bra förslag på företagskurser som man kan studera eller kanske några invändningar på hur dum min plan låter? Tacksam för all kritik och råd 😅

Mvh


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in