USA VÅREN 2008 - Forum

2007-10-23 22:57   Elin
Hej! Är en tjej på 22 år som nyss blivit singel,vill se världen!bor nu i Eskilstuna och känner att stan börjar krympa=) Har tänkt att åka till USA våren 2008 för att plugga engelska i ett halvår till ett år! Vill gärna åka till Californien,Florida eller New York!Någon som vill ge tips,eller vill ha resesällskap?Svara gärna! Ha det gött!kram

USA -08
2007-10-27 19:22   Nick
Hej, Även jag kommer med största sannolikhet att studera ht-08 i San Diego, Santa Barbara, Fort Lauderdale eller Miami, har dock inte bestämnt än. Ska ta en engelsk examen av något slag och planerar att vara borta i ca 3 månader. undrar som övriga på denna tråden om någon som har en erfarenhet av dessa orterna och kurserna, eller som har planer på att göra något liknande?

Ang: USA VÅREN 2008
2007-10-29 19:01   elin
hej! hade du tänkt ta lån?csn ger ju inte ut något lån om man väljer att gå språkkurs i usa,eller finns det andra liknande "kurser" utbildningar som ger lån? mvh

USA - 08
2007-11-04 20:24   Nick
CSN berättigar till college- och universitetsstudier samt förberedande språkkurser i USA. Vilka Spårkskolor har har du kollat upp med? När har du tänkt åka? Mvh.

USA VÅREN 2008
2007-11-08 15:17   Michaela
Hej! Jag är en tjej som ska fylla 21 som funderar starkt på att åka utomlands och plugga engelska! Blev supersugen då min syster på 16 bast drog iväg helt själv till Sydney i Australien för att plugga "Buisness" i september-maj 2008. Jag skulle vilja förfriska mina engelskakunskaper med en språkkurs innan jag ev drar vidare och pluggar något annat! Jag har också funderat på USA, helst då LA/Santa Barbara eller Miami/Fort Lauderdale. Men även Australien lockar ordentligt, så är lite i valet och kvalet.. Jag har dock inte tänkt vara borta så länge, utan snarare nånting mellan 6 veckor - 3 månader. Som du hör har jag inte utarbetat en säker plan än, utan är ännu i förvirring :P Vet inte vad jag ville med detta inlägg egentligen, men känns skönt att komma i kontakt med fler som tänkt sig plugga utomlands! (eller redan har gjort :) ) Hejs! /Michaela

Ang: USA VÅREN 2008
2007-12-19 00:14   LA
Hej! Jag har liknande planer. Är det nån/några som vill dela boende i Santa Monica LA Från och med mitten av januari? Eller bara hålla kontakten? Jag ska gå musikutbildning mm. Lämna emailadress så hör jag av mig. Mvh Kille som flyr kylan

USA våren 08
2008-01-08 20:31   Sam
Tjena krille, åker ner nu på söndag till LA..ska plugga fashion merchandising..när åker du? hittat nått boende än? jag har inte gjort det än iaf..skulle vara bra ha nån o dela med..som dessutom kan svenska haha MVH Sam

RE: USA VÅREN 2008
2008-03-02 14:44   La forever
Hej! Är du i LA nu? Hur går det för dig?

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in