Studera från Zanzibar i vår - Forum

2007-09-12 12:17   Sara
Hej. Jag har planer på att flytta till Zanzibar för några (ev 6) månader med nedresa i januari. Jag tänkte läsa en distansskrivar kurs på en svensk folkhögskola. Går du i samma tankar och delar mina planer skulle jag gärna ha någon att dela detta med. Vi kan stötta och insperera varandra samtidigt som det praktiska ofta känns enklare om man är två. Jag är 23 år och har tidigare läst tre år på universitetet. Jag har besökt Zanzibar en gång tidigare. Hör av dig så blir jag jätte glad

Ang: Studera från Zanzibar i vår
2007-11-30 16:56   Elin Naessén
Hej hej! Tyckte detta inlägget var intressant då jag har bestämt mig för att försöka ta mig från Sverige i början av nästa år. Har dock ingen aning om var jag ska ta vägen eller vad jag vill göra :) Är 22 år, har förutom gymnasiet bara studerat konst men är mycket intresserad av kultur och omvärlden. Har aldrig varit utanför Europa tidigare, så Zanzibar kanske är ett bra ställe att börja? Vore jättetacksam för lite information om priser på resan, "formen" på själva utbildningen, förhållandena där nere och lite sånt... Sedan om vi skulle passa som resekamrater kan vi ju se (om du inte redan hittat någon). Med vänliga hälsningar o kram Elin

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in