Söker du lägenhet i Paris? - Forum

2008-12-14 23:09   LG
Letar efter en ny collocataire då hon jag bor med just nu flyttar ut. Har en liten men jättefin studio (ett rum med kokvrå och badrum) vid Bastille och vill dela med mycket pedant tjej 20-25 år. Inflyttning så fort som möjligt. Hyra 445 E / mån per person + el och internet Hör gärna av dig! Linda

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-01-22 13:09   Felicia
Jag har en lagenhet i Paris pa 33 kvadratmeter (nara tunnelbanestationen Nation), vilket inkluderar tva rum, ett kok och ett litet badrum. Eftersom att hyran ar sa hog och jag lever pa en tajt budget letar jag nu efter nagon att dela lagenheten med. Manadshyran per person skulle vara 450 euro och en deposition pa en manadshyra skulle goras i borjan. Det som tillkommer ar el och telefon som ar installerat i lagenheten. Sjalv ar jag ar en tjej pa tjugo ar som studerar psykologi och business pa ett amerikanskt universitet i centrala Paris. Jag soker en ordningsam och trevlig tjej att dela boende med. Hor av dig till mig pa: felicia_blocket@hotmail.com, om du ar intresserad!

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-02-01 20:15   r
Hej! Jag ska plugga franska på Sorbonne till slutet av maj. Jag har en lägenhet (stor studio) väldigt centralt (nära rue de rivoli)och skulle vilja dela med någon. Hyran per person blir ca 450e. Är någon intresserad maila mig på ornina_123@hotmail.com

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-03-13 22:11   Sofia
Hejsan! Jag kommer att åka till Paris och göra praktik i 6 månader och jag söker alltså en collocation/lägenhet för den perioden (23.3-23.9). Jag är tacksam för alla tips jag kan få. Jag är en 24-årig tjej som studerar sista året på en handelshögskola i Finland. Jag har redan bott 6 mån. i Paris så jag känner väl till staden och har dessutom bott i collocation förut och gillade det skarpt. Sofia

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-05-25 17:16   Maria
Hej! Jag söker ett billigt boende i centrala Paris under perioden 150909-150210 på grund av utbytesstudier vid Conservatoire National de Supériour. Går mitt sista år vid musikhögskolan i Göteborg där jag utbildar mig till musiklärare/sångpedagog och har nu fått den stora möjligheten att åka till Paris och plugga. Jag är skötsam och röker inte. Kan tänka mig att dela lägenhet om det är ett alternativ du kan erbjuda. Tack på förhand! Maria

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-06-01 23:44   ruth
Hej vi är ett par som ska flytta till Paris (sommaren/hösten 2009)o söker lägenhet där heldst 19e-20e arrondissemangen högst 1000€ o minst 40m2. mvh, Ruth

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-06-02 11:20   ruthvega
Hej vi är ett par som söker lägenhet i centrala Paris heldst 19 o 20 e arrondissemangen, dvs Menilmontant o Belleville. Min kille ska plugga franska o jag jobbar som skådes. Vi letar efter en lägenhet på högst 1000€ i månaden o minst 40m2. Tack i förhand Varma hälsningar Ruth

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-06-14 18:12   Louise
post Hej, Jag söker ett rum för uthyrning september-december. Ska studera franska på Sorbonne under denna period och eventuellt fortsätta våren 2010. Jag kommer ifrån Umeå där jag nyligen tagit studenten. Är mycket ordningsam och flexibel gällande boendelösningar. Maria, behöver du övningselever under din tid i Paris är jag mycket intresserad då jag letar sånglärare under min tid där! Med vänlig hälsning, Louise 073-8302891 louise.nordgren@hotmail.com

RE: RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-07-03 11:51   Andrea
post Hej, Jag är en 21årig tjej som ska plugga i Paris i höst (från 25 september till 18 december) och undrar om det är någon som vill dela lägenhet eller vet hur jag ska gå tillväga med att hitta nånting. Tacksam för alla svar! andreastandoft@hotmail.com

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-07-03 11:55   Andrea
post Hej, Jag är en 21årig tjej som ska plugga i Paris i höst (från 25 september till 18 december) och undrar om det är någon som vill dela lägenhet eller vet hur jag ska gå tillväga med att hitta nånting. Tacksam för alla svar! andreastandoft@hotmail.com

RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-07-06 18:44   Rebecka
Hejsan! Jag heter Rebecka och är 20 år. Jag tänkte läsa en franskakurs som sträcker sig över tre månader under perioden mars-maj 2010(det är möjligt att jag stannar längre än till maj om jag trivs). Jag är intresserad av att dela lägenhet med någon eftersom hyrorna är så höga. Jag är en litteratur- och konstintresserad tjej som älskar Paris. Jag är ordningssam, glad och social. :) Är du intresserad av att dela lägenhet med mig? Hör av dig till: rebecka.widing@hotmail.com. Jag lovar att svara fort! :D Hej hopp! Rebecka

RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-07-12 14:53   Isabelle
post Hej! Jag heter Isabelle och delar en toppenlägenhet precis bredvid Luxemborgparken/ La Sorbonne i Latinkvarteren i 5e arrondisesemanget. Fantastisk utsikt över hela staden och blinkande eiffeltorn :) Då jag blivit erbjuden ett boende som jag av ekonomiska själ ej kan tacka nej till måste jag flytta och önskar jag hyra ut mitt rum - det är ledigt from augusti. Rummet är ca 20 kvadrat, lägenheten har 2 rum och kök totalt. Hyra för rummet är 550 Euro inkl internet, TV, men ej el (ca 20 eur månaden) Min rumskompis är en mycket trevlig fransyska, 26 år, som ej är hemma så mycket och har bott mycket i collocation. (Hon är bortrest fram t oktober) Hör av dig/er om intresse finns så kan jag maila bilder. Vänligen, Isabelle

RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-07-13 23:11   Lana
Hejsan, Jag beger mig till Paris i mitten av September - slutet av Januari för att studera. Äntligen, en dröm som blir verkighet. Jag letar för fullt efter ett boende. Ibland kan det vara lite svårt att hitta. Jag är öppen för alla förslag och kommer gärna i kontakt med andra i samma situation :) Hör gärna av er till mig - lana.besireic@yahoo.com

RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-07-26 00:23   Två systrar
Hej! Vi är två skötsamma systrar, 25 respektive 19 år, som skall bosätta oss i Paris under HT-09. Vi söker boende i Paris eller närförort under perioden 090902-091215 ca, gärna en etta eller tvåa för oss två men intresse av delat boende finns också. Maxhyra per månad: 900-1000 euro Låter detta intressant? Har ni du en lägenhet/ett rum du vill hyra ut? Har du några andra tips att ge oss? Tveka inte, maila oss! Alla tips är av intresse!! Mailadress: saupeix@gmail.com

RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-07-29 22:14   Rebecka
Ändrat bud. Jag behöver någon/några att dela lägenhet med från maj 2010 och framåt. Intresserad? Hör gärna av dig! :) rebecka.widing@hotmail.com mvh Rebecka

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-08-01 00:12   Anna Nyberg
Hej Isabelle, Jag kommer att flytta till Paris i slutet av augusti/början av september för att plugga på Sorbonne. Jag är mycket intresserad av rummet!! Hör gärna av dig till mig så fort som möjligt :) mail: eleonor.nyberg@gmail.com Tel:0705730905 Med vänliga hälsningar Anna

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-08-03 18:19   pea
Hej Isabell! O ja jag är väldigt intresserad! Hör gärna av dig till min mail! Mvh/ Pernilla

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-08-04 11:13   Maria J
Hej Isabelle! Är också intresserad av rummet. Är det fortfarande ledigt? Vad har du för mail adress så att man kan berätta lite mer om sig själv till dig och se bilder på lägenheten. Om rummet inte är ledigt, har du några tips på hur man hittar rum i Paris? mariajorlen@gmail.com Med vänliga hälsningar Maria J

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-08-05 18:09   Lana
Hejsan, Jag är en ung student som kommer till Paris för att studera. Äntligen, jag har så länge drömt om det här :) Jag söker just nu en bostad från Oktober - January, men kan även flytta in redan i mitten av September om det skulle behövas. Det behöver absolut inte vara någonting speciellt, bara en plats där jag kan känna mig trygg, jag kan gärna tänka mig att dela med någon. Jag tycker mycket om att skriva och prata med andra människor, också att tänka, vilket ibland inte är det bästa :) Hör gärna av er till min mail med alla möjliga tips - lana.besirevic@yahoo.com Med vänliga hälsningar Lana

RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-08-11 17:54   johanss
post Hejsan allesammans! Är en glad kille på 19 år som ska flytta till Paris i mitten av september för att läsa franska på Sorbonne. Söker bostad för perioden 090915 - 100602 (ungefär). Vill komma bort från allt som Sverige har att erbjuda och prova på nåt nytt, någon som vet eller känner någon som har ett litet rum någonstans så hör av er. Jag är väldigt renlig, ordningsam och social. johan.sloth@gmail.com

RE: RE: Söker du lägenhet i Paris?
2009-12-23 17:07   jonathan
Önskar info om lägenhetssökanden i Paris.

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2010-11-11 14:58   Solli

Hej Isabelle,
söker din fd rumskompis fortfarande någon att dela sin lägenhet med?
Isåfall är jag intresserad :-) Söker nämligen boende i Paris f.o.m januari 2011.
Mvh
Solli


RE: Söker du lägenhet i Paris?
2010-12-10 14:24   JULIA

Hej! Jag har just nu ett fint boende i Paris som jag delar med två tjejer. Per person blir det 400 euro i månaden lite drygt. Boendet ligger 10 minuters gångavstånd från Nation. Boendet har ett stort vardagsrum där även en bäddsoffa finns, vilken vi använder som säng. Sedan finns ett hyfsat stort kök, en toalett, ett badrum och ett sovrum. Just nu roterar vi sovrummet och sover två i någon säng.

Dessa två tjejer ska i alla fall flytta efter januari månad, och jag undrar om det finns någon som är intresserad av att bo här med mig? Eventuellt två personer. Annars är totalhyran på 1200 euro, och då kommer vi splitta på alltså ca 600 euro per person.

Lägenheten kommer vara tillgänglig att flytta in i i februari!

Om du har fårgor, eller är intresserad - hör av dig till: julialofvenberg@gmail.com


RE: Söker du lägenhet i Paris?
2011-02-21 17:26   barbara
post

hej jag är i paris några dagar och undrar om du fortfarande söker innebende?
isåfall e jag intresserad
b


RE: Söker du lägenhet i Paris?
2012-02-25 11:44   Alexandra Hansson
Hejsan, har du hittat boende annars så söker jag ny roomate så fort som möjligt. Jag har en fin lgh vid Champs-Elysees - George V. Mvh Alexandra Hansson alexandra.procivitas@hotmail.com 06 12 20 73 38

RE: Söker du lägenhet i Paris?
2013-03-12 23:02   Alexandra

Hej!

Jag ska plugga i paris från september 2013 - december. Söker all form av boende, inneboende, att dela lägenhet eller om någon ska lämna sin under perioden jag kommer dit tar jag gärna över. Jag kan även tänka mig leta tillsammans. Har ni tips hör gärna av er. hälsningar Alexandra alexandra.barganowski@hotmail.com


RE: Söker du lägenhet i Paris?
2013-08-18 11:47   Annie

Hej Linda! Jag är en student som ska bo i Paris jan-juni/juli 2014 som utbytesstudent och plugga på universitetet Science Po. Tror du att du kommer ha rummet ledigt i januari till juni/juli? Jag är pedantisk, 22 år gammal, rökfri, lugn som mestadels bara kommer fokusera på studierna. Jag kommer ha en trygg inkomst under hela terminen i form av bidrag/lån från CSN. Maila gärna mig om du har några funderingar. Jag har Skype om du vill prata ordentligt över telefon innan vi kommer överens om något :) Med vänlig hälsning, Annie


RE: Söker du lägenhet i Paris?
2013-10-07 13:10   Sofie

Hej! Jag ska också studera från jan-juni ungefär, fast vid Paris Nanterre X. Det låter som vi är i ungefär samma situation. Om du letar efter en rumskompis eller om du har/behöver några tips kan du gärna höra av dig till mig! Min mejl är sofie.e93@hotmail.com. Hoppas du får det bra i Paris i vilket fall! Hälsningar, Sofie.


RE: Söker du lägenhet i Paris?
2013-11-15 18:04   Lis Fredriksson

Hej! Jag ska också studera i Paris jan-jun 2014 på ESCE international business school och letar efter någon att dela bostad med. Jag är 23 år (snart 24), lugn som person och en ambitiös student. Hör gärna av dig om du fortfarande letar efter någon att dela bostad med. Vänliga hälsningar Lis :)


RE: Söker du lägenhet i Paris?
2018-06-13 14:08   Linn Lindén

Hej!

Jag kommer att studera i Paris till hösten och är en skötsam 23årig tjej. Såg att du behöver hyra ut omgående, men skulle det vara så att du behöver någon som kan bo från slutet av augusti till slutet av december hör gärna av dig!

Jag är rökfri och ordentlig, många ser mig som väldigt ansvarstagande. Jag ska studera ekonomi i paris och ser mycket framemot att få lära känna staden och testa nya restauranger varje vecka.


Vänliga hälsningar

Linn


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in