Söker boende och någon att dela lägenhet med i paris oktober 2009 - Forum

2009-08-26 22:20   Madde
Halloj, Underar om det är någon som har nått lägenhetstips i Paris i oktober eller kanske redan bor där och behöver någon att bo med. Jag är 20 år,kommer från stockholm och kommer till Paris 26 september för att jobba. Finns på Facebook: Madeleine Lisa Augusta Edlund. Skicka ett mail där om du är intresserad. x

RE: RE: Söker boende och någon att dela lägenhet med i paris oktober 2009
2009-09-22 22:46   Milou
Hej Karolina! Jag heter Pernilla, är en 30-årig konststudent som redan är i Paris sedan ett par veckor och letar boende för fullt. Dock är det krassligt dyrt att bo själv så jag har bestämt mig för att dela! Dessutom så är det ju trevligt och mer socialt att ha någon att bo med. Är också okomplicerad att bo med, van sedan förut att dela. Glad och social som person. Om du är intresserad, hör av dig! Mvh/ Pernilla

RE: Söker boende och någon att dela lägenhet med i paris oktober 2009
2009-09-25 10:16   Milou
Hej Karolina! Nej, har inte hittat något ännu! Åh vad kul att höra, delar gärna med dig också! Det är så mycket roligare och lättare att leta när man är två. Och utbudet av dyrare lägenheter är såklart större:) Vad kul att du också studerar konst! Vart då? I Paris? Jag pluggar på distans via Södertörn. Jag hade väl begränsat mig till 500-600 om man delar, men såklart gärna billigare. Det beror lite på vad vi söker. Vill du ha eget rum? Jag kan i princip tänka mig att bo var som helst inom Paris centrala delar. Har nyligen upptäckt 10e, riktigt fint! Ruffigt är bra:) Ses gärna på en fika när du kommer till Paris! När kommer du? Jag kommer att vara i Amsterdam tom den 7-8 okt. Här är mitt svenska nummer: 070-6015376, om du vill kontakta mig! Och här är min mai: lillapeanut@hotmail.com. Ha det bra så länge så hörs vi! Jag hör av mig om jag hittar nåt! Mvh /Pernilla

RE: Söker boende och någon att dela lägenhet med i paris oktober 2009
2009-09-29 11:51   Milou
Karolina, Har du provat skicka ett medd till min mobil? Ibland kan jag tydligen inte ta emot meddelanden, så att du vet varför jag inte svarar isåfall! Det verkar som att vi får den där lägenheten! Skriv gärna till min mail(se ovan), så kan vi ha kontakt där istället! Mvh, Pernilla

RE: Söker boende och någon att dela lägenhet med i paris oktober 2009
2009-10-09 09:53   milou
Hej Lina! Jo, vi har hittat en lägenhet i Montmartre, där vi ska bo till slutet av dec början av jan. Jag, Pernilla, fick tag på den via kontakter, via forumet levaiparis.se. Vet tyvärr ingen för närvarande som vill dela, men det lär inte vara några problem att hitta någon! Några tips på sajter som kan hjälpa dig i ditt sökande är: ovanstående sajt: levaiparis.se parisexperten.se lodgis.com pap.fr colocation.fr som är en sajt speciellt för folk som vill dela. Vi kan väl hålla kontakten! Här är min mail, skriv gärna!lillapeanut@hotmail.com Lycka till! Mvh, Pernilla

RE: Söker boende och någon att dela lägenhet med i paris oktober 2009
2009-10-09 13:06   Felicia
Hej! Jag har en lägenhet i Paris och letar efter en trevlig och ordningsam person att dela med perioden 1/11/09-31/1/10. Lägenheten är en trivsam 2:a om 33 kvm, ca tio minuters gångavstånd från tunnelbanestation Nation. Den består av ett större och ett lite mindre sovrum (varav det större är det jag hyr ut), samt kök, badrum och kapprum. Köket är utrustat med allt man kan tänkas behöva, inklusive ugn, kokplattor, och diverse köksredskap. Det mindre badrummet har dusch, toalett och hyllor för egna tillhörigheter. Stora fönster släpper in mycket ljus under dagarna och ett flertal hyllor och garderober ger extra plats för ägodelar. Området är fridfullt och med promenadavstånd till billiga mataffärer, marknader och restauranger. Fast telefon och elektricitet ingår i hyran. Hyra möblerad 500 euro/ mån. Fransk balkong. Våning 2. En hyra och en deposition efterfrågas i början av uthyrningsperioden. Metro: Nation (linje 1, 2, 6, 9, RER A), Alexandre Dumas (linje 2), Buzenval (linje 9). Buss: Charonne (nr 76). Vid intresse, skicka gärna ett e-mail till felicia_blocket@hotmail.com.

RE: Söker boende och någon att dela lägenhet med i paris oktober 2009
2009-12-10 09:38   milou
Bonjour! Mitt kontrakt går ut den 5:e januari -på den lutande lägenheten i montmartre:), jag är således på jakt efter ett nytt boende. Om det är nån som vill dela, behöver en rumskompis, hör av er! Mvh, Pernilla

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in