Söker boende i Berlin - Forum

2005-01-31 12:17   Sommartjejen
Jag kommer att läsa kulturvetenskap i Berlin, mars till juli 2005. Har ännu inget boende. Kan någon tipsa mig om personer eller internetsidor att kontakta!? Jag: skötsam, rökfri tjej, 24 år.

Söker boende i Berlin
2006-04-01 13:49   Attila
Hej! Jag söker också boende i Berlin från Maj och framåt kanske vi kan hjälpas åt. Attila Granberg från Malmö +46 732 560604

Ang: Söker boende i Berlin
2006-04-06 01:31   Elektra
Hej, Det är lätt att få bostad i Berlin så nöj dig inte med vad som helst! Sånt som t.ex. skolor hjälper att förmedla brukar enligt min erfarenhet vara rätt sunkigt och överdyrt... Prova att söka på immobilien + berlin + WG (=wohngemeinschaft) Det brukar finnas gott om rum att hyra eftersom många studenter delar lägenhet. Kolla efter något i Mitte eller Friedrichshein! Viel Glück mit der Suche und viel Spaß in B wünsche ich euch =)

Söker billigt bra vandrarhem i Berlin eller rum.
2006-04-06 14:24   Attila
Hej! Innan jag har hittat billigt boende long term så letar jag efter nåt super billigt short term. Något tips rum, vandrarhem ....?

Ang: Söker boende i Berlin
2006-04-06 14:35   Attila
Hej! Tack för svaret bor du i Berlin? I så fall hur är det där? Attila

Ang: Söker boende i Berlin- september 2006
2006-08-15 12:43   jenny
Jag och min pojkvän söker boende i Berlin from 24sept till slutet av året. Det börjar bli lite sent nu men det är svårt att hitta något från sverige...är det någon som kan hjälpa till är jag supertacksam! jennyhgronberg@hotmail.com

Hej!
2007-04-28 18:17   Viktor Holm-Larsson
Hej. Undrar bara vad för slags kulturvetenskap du ska läsa. E det en enstaka kurs som man kan ta under en kortare period eller e det längre? Undrar också om du har tips om hur man fixar boende i berlin? tack På förhhand. Viktor Holm-Larsson

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in