Plugga i Nice våren 2010 - Forum

2009-11-15 18:11   Karin
Hej! Jag ska bege mig till Nice i januari för att plugga franska fram till och med slutet av april/början av maj. Någon mer som kommer vara där under den tiden? :) Vore superkul att komma i kontakt med någon mer som ska dit! Hör av er!

RE: Plugga i Nice våren 2010
2009-11-24 14:27   Emma
Hej Va kul att du ska till Nice, jag och min pojkvän har tillbringat höstterminen här och ska ner igen i januari och stanna till slutet av maj! Var är det du ska plugga någonstans??

RE: Plugga i Nice våren 2010
2009-11-24 18:58   Karin
Hej! Vad kul! :) Jag ska plugga på Azurlingua, ligger på Rue Hérold om du känner till det? Ska även bo på "campus" i en lägenhet på skolan. Åker den 24 januari! Hur har ni trivts under hösten då? Har ni jobbat där eller pluggat? Och var bodde ni?

RE: Plugga i Nice våren 2010
2009-11-25 13:21   Emma
Hej hej!! Ja det ligger inte alls långt från där vi bor, vi bor på 1 Place grimaldi precis vid Place Masséna:)) Vi har trivts väldigt bra, Nice är en helt underbar stad och människorna är trevliga och det skadar ju inte att stranden är 5 minuter hemifrån och solen alltid skiner:) Tåget är även jättebilligt så att åka till Monaco eller Italien är inga problem! Vi har inte varit överallt med tanke på att vi ska vara här till våren också. Min pojkvän läser här som sitt obligatoriska utlandsår från Växjö universitet och jag har läst på distans från Sverige, en franska kurs! Är det nybörjar franska du ska läsa?

RE: Plugga i Nice våren 2010
2009-11-26 11:24   Karin
Det låter ju inte helt fel på beskrivningen! :) Nja, det är en franskakurs men har läst franska typ 7 år innan så får väl se vilken nivå jag hamnar på! Men målet är ju att få in språket mer flytande och så, det är ju svårt att få det härifrån Sverige... hur länge har du läst distanskursen då? Place Massena känner jag igen, det är vid de där fontänerna va? Om du vill kan du lägga till mig på facebook så kanske man kan ha lite kontakt där! Karin Roos heter jag där (står utanför en röd telefonkiosk på bilden).

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in